söndag 28 mars 2010

Vår, vår, vår ........ längtar

I väntan på den ankommande våren så får man göra vad man kan för att våra till det inne. Köpte mig en tulpanbukett, klippte av lite kvistar från päronträdet, en loppisfyndad kruka o rosett. Nu står den där i vardagsrumsfönstret o ser härligt ut. Blombordet är fyndat på en Second Hand i grannstaden för 30 kr.
Febern är borta, hostan o tröttheten kvar men minskar så sakteliga.
Några lime i härliga våriga nyanser o pärlhyacinter.

Denna underbara Magnecylask fick jag av Mamma för någon vecka sedan. Passar ju bra nu då jag plockat i mig några värktabletter de senaste dagarna.
Lite extra roligt är det också eftersom jag arbetar på Apoteket som den kommer ifrån.
Tänkte ta med mig barnen (om de nu vill) och hämta hem några kvistar att sätta fjädrar i ute, då det är flera i familjen som är allergiska.
Våraningskramar
Annelie

6 kommentarer:

  1. hei på paømesøndag.
    å ja vi lengter til vår,vi har skikkelig vår her i dag,
    men å vakre bilder du viser oss,såå nydelig.
    ønsker deg en fin dag vidre,jeg skal ut i sola.
    klem fra sylvia

    SvaraRadera
  2. Gott att du piggar på dig. Tänk vad blommor gör mycket för hemtrevnaden och vårlängtan.Pärlhyacinter är nog en av mina favoritblommor. Gamla askar är också en favorit.
    Fortsätt att krya på dig och ha en skön fortstt söndag.
    Kram Margareta

    SvaraRadera
  3. Hej
    Men vilken gullig liten ask du har fått.
    kram o ha en fortsatt trevlig dag.
    ninni

    SvaraRadera
  4. Man kan ta in vide, äppelkvistar m.m i stället. Tips!
    :)

    SvaraRadera
  5. Hej hej.
    Vilken söt ask du fått,medicinaskar var absolut finare förr.
    Vårligt och fint du har gjort med blommor,
    och vilket fyndblombord.
    Må så gott
    Kram Anette

    SvaraRadera
  6. Hej! Skönt att du börjar pigga på dig.. Såå tråkigt att vara sjuk.
    Fina blommor du har på dit fyndade blombord..
    Lilla pillerasken är bara så söt..

    Ha en skön dag!
    Kram Mia

    SvaraRadera

Tack snälla du för att du tar dig tid att skriva en rad.