söndag 14 mars 2010

Lite av varje och en liten vit kanin

Idag har det varit en riktigt skön slappardag då jag inte gjort något speciellt , jätteskönt efter att ha jobbat 4 lördagar på raken.
Gillar denna lilla glasmojäng som jag hittat någon gång på loppis.
Den har en metall del i botten och glaskupa ovan, är ca 8 cm hög.
Jag har lagt lite vadd och vitt tyg i och sen en liten porslinsblomma.
Som ni vet gillar jag mjukisdjur. Denna söta lilla kanin satt på en hylla på Gengåvan i vår stad och där kunde den ju inte sitta utan den fick följa med mig hem.
Efter ett bad har den fått en plats på lilla skåpet i köket där den kan sitta o titta på oss

Skytteföreningen i vår stad har varje sommar en stor loppis som är kul att gå på.
( det är ju de flesta för en loppifrälst som jag)
I somras hittade jag något som jag letat efter att bra tag, här har det fått lite nya kläder som jag sydde av gamla linnelakan med vackert monogram.
Vad kan det vara tror ni ??
Det få ni vänta med att se till imogon för nu ska jag ta en söndagspromenad.
Ha de
Annelie

2 kommentarer:

  1. hei hei
    så nydelig denne lille glass krukken er,vakkert pyntet.
    å en fin påske hare.
    blir spennende å se hva du har laget.
    klem fra sylvia

    SvaraRadera
  2. Hej på dej!
    Så fint lakan!
    Jag blir så nyfiken!Vad är det du har klätt med detta underbara
    Återkommer i morgon!
    Kram Kathrine

    SvaraRadera

Tack snälla du för att du tar dig tid att skriva en rad.