tisdag 9 mars 2010

Närbilder från hallen

Hallen i närbild, ja iallafall några bilder.
Hittade denna vackra krok + en likadan till på tradera. De ska vara från Frankrike.
Jag gillar dem skarpt och de är tunga, antar att de är i gjutjärn och så gillar jag formerna på dem ( som ni märkt är jag mycket för former, har lite svårt för det raka, skarpa ).
Även i trädgården är det bara mjuka former, inga raka rabatter så långt ögat når utan böljande former.
Gamla lyktor tycker jag är charmiga, speciellt de med lite patina, har några svarta ute som är begravda under all snö, får hoppas de klarat sig.
En gammal kaffeburk tror jag, det luktar i allafall kaffe i den och den är lite lagom rostig, så där som jag gillar.
Det är lite roligt när jag och min mamma åker på loppis ihop, för nu kan hon också se charmen i gamla slita prylar och hitta fina grejer till mig.
Även dottern som inte tycker de är lika charmiga men vet vad jag gillar brukar hålla ögonen öppna am hon är med.
Imorgon är jag ledig, ska bli så sköööönt. Tänkte plocka lite här hemma o kanske få upp hyllan i sovrummet.
Stora kramen på er
Annelie

6 kommentarer:

  1. Hej!!
    Visst är det snyggt med gjutjärn;o)
    Kanonfina krokar!!

    Kram Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Vilka fina krokar.tycker att det är snyggt med gjutjärn.önskar dej en fin kväll varmkram Rita ♥

    SvaraRadera
  3. Åhhh så vackra krokar!
    Önskar dej en fin fin dag!
    Kram Kathrine

    SvaraRadera
  4. Hej !

    Det var en fin krok du fått tag i där!

    Å dom fina lyktorna.. Såå fina!
    Tur med en dotter som har ögonen med sig när man är på loppis. Jag hade behövt många ögon jag med.. Är mest förvirrad när jag är ute på loppis. Så mycket folk överallt..hu..

    Ha en härlig dag idag!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  5. Halloj
    Riktigt snygg krok du fått tag på.
    kram o ha en underbart fin dag.
    ninni

    SvaraRadera
  6. Trevligt att hänga en lyckta på en så vacker krok, snygg ide!

    Kram Louise

    SvaraRadera

Tack snälla du för att du tar dig tid att skriva en rad.