torsdag 4 mars 2010

Närbilder från köket

Här kommer några närbilder från vårt kök.
Fruktbrickan här ovan är stor o jättetung, en inskription på den talar om att en hushållerska har fått den av sin arbetsgivare för lång o trogen tjänst.
Roligt eller hur, jag tycker det är spännande när saker har en historia.
Jag gillar brödnaggar som ni kommer att se, denna i luffarslöjd.
En liten söt burk med medfaret lock,
Klarskinn står det på den. vet ej vad det är men burken är gullig

Några maffiga brödnaggar med träskaft har fått en hängande tillvaro i köket.
Gillar formen på dem lite som fakirerna.
Runda men vassa.
Det är så roligt att ni hittar hit till min blog, och mysigt med era kommentarer. Tack.
Jag tycker det är så roligt att titta in till andra bloggar , det ger inspiration och är härligt att hitta andra loppistokiga människor som gillar att inreda.
Jag var länge tveksam till det här med att blogga, men oj vad jag tycker de är kul.
Ha nu en bra kväll o en fin fredag
Kram
Annelie

4 kommentarer:

  1. Godmorgon!
    ljuvliga bilder du bjuder på, så vacker bricka!
    Önskar dej en fin Helg!
    Kram Kathrine

    SvaraRadera
  2. Så fina fynd! Det är sann glädje. Vi kommer säkerligen att höras av igen. Jag är också loppistokig!

    Kram Mimmi

    SvaraRadera
  3. halloj
    men men så mycke fint du har i köket gillade dina fina brödnaggar,härligt!!!
    kram o ha en underbart fin dag.
    ninni

    SvaraRadera
  4. hallåå,,
    oj va gullig blogg du har ja kommer komma tillbaks hit.. önskar dig en underbar helg massa kramar sussie

    SvaraRadera

Tack snälla du för att du tar dig tid att skriva en rad.