onsdag 10 mars 2010

Nya hyllan på plats

Gokväll på er, idag har jag varit ledig, det har varit så sköönt.
Tog lite sovmorgon när ungarna gått till skolan, sen stökande jag runt i nattsärken fram till lunch. Härligt.
Under stökandet hann jag så få upp hyllan i sovrummet (före bilder på de "gamla" hyllorna kan ni se i tidigar inlägg)
Än en gång föll jag för formen på hyllan och jag tycker den är charmig med sin mindre underhylla.
Den stora spegeln till höger hittade jag i våras och den är så fint patinerad i glaset,me like.

Idag blir det lite blandad kompott, jag var ju på loppis i söndags och hittade detta.
En farbror hade bord där det stod 5 kr/styck och 2 kr/styck o halva priset.
Det gillar jag iallafall om det finns så fina saker.
Saltkaret fick jag ge 20 kr för, det har hittat sin plats i köket.
Alla de andra sakerna gav jag 2 kr för, inte klokt.
Köpte också en påse med klockdelar , som jag demolerade när jag kom hem för att plocka fram urtavlorna.
Jag har köpt det mest ljuvliga hänge till halsband av Gerda på http://idemakeriet.blogspot.com/
Är det inte vackert, funderar på om jag ska ha smala organzaband i vitt o svart
eller en kedja till, Vad tycker ni ?
Varmaste kramar
Annelie

4 kommentarer:

  1. Halloj
    Hyllan är ju bara för fin,så underbart fin patina och vilka fynd du har gjort,helt otroligt.
    kram o ha en go dag.
    ninni

    SvaraRadera
  2. Vilka snygga kuddar du fixat i hop!
    Dom med lappteknik var skitfina!
    (ursäkta kraftordet)
    Fint med hyllan. Finns det något bättre en att ha en massa hyllor och ställa alla saker man hittar på?
    Du, dom där urtavlorna var ju riktiga fynd!
    Har loppisabstinens tror jag=))
    En evighet sen som jag loppade.

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  3. Hyllan är verkligen fin och wow vilka fynd du gjorde på loppisen, grattis!!!

    Trevlig helg!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  4. Heej!

    Vilken fin hylla!! Precis i min smak med..
    Men shit!! vilka fynd!! Bara fin fina saker.. Åh vad jag blir sugen på att springa på loppisar nu..

    Kram på dig!
    Mia

    SvaraRadera

Tack snälla du för att du tar dig tid att skriva en rad.