söndag 21 mars 2010

Små detaljer i det stora hela

Min pappa fyller år idag så vi har varit och ätit tårta o grattat honom med ett kuvert med lotter som han gillar (Hoppas du vinner).
Idag har jag annars målat o målat min chiffonje och dagdrömt om vad den ska innehålla. I de små lådorna tänkte jag ha pysselmaterial samlat. Kanske tyger i någon av de större, jag får se.
Pigtittaren i hallen har fått nytt sällskap av nya loppisfynd, kannan o brevtyngden har ni sett förut men ljuststakarna är nya fynd.
Lite spets i änden av ett större kors som hänger under en hylla i vardagsrummet, mjukt mot hårt ,det gillar jag.

Fler små detaljer, ett charmigt gammalt lås, ett hemmagjort kors, och det till vänster är faktiskt en gammal veterinärspruta jag fyndade på en gårdsloppis förra sommaren. Där hittade jag också en kuskbänk från en gammal hästskjuts som så småningom får bli en trädgårdsbänk har jag tänkt mig.
Nu ska jag gå och sussa
Natti Natti
Annelie

3 kommentarer:

  1. Hej
    Men så mycke fint du visar,härligt!!!
    Kram o ha en go dag.
    ninni

    SvaraRadera
  2. Merci de ton passage,je découvre ton blog.

    Amicalement,

    Manon

    SvaraRadera
  3. Det är oftast det lilla som gör det! *ler*
    :)

    SvaraRadera

Tack snälla du för att du tar dig tid att skriva en rad.