måndag 29 mars 2010

Stegen på plats

Närbild på en helt ljuvlig tulpan från buketten jag köpte förra veckan, fotot är taget med blixt, så färgerna nästan studsar. Härlig glad färg tycker jag och vi behöver piggas upp i väntan på våren.

Stegen har funnit sin plats, jag har flyttat lite på en hylla o ett bord. Ett fönster fick sitta högt upp på väggen, ett annat på gaveln till hyllan. Fönstrena har jag fått av min snälla mormor, som kommer med ett då och då till min lycka.

Ser ni den lilla krattan som hänger bredvid schablonerna, visst är den söt. Den är gjord i luffarslöjd och jag tycker den passar där ihop med första vårmånaden. Jag undrar vad man har använt den till?? Söt är den i alla fall.

Tog en närbild på stora fågelburen i hallen, som jag bara gav en tia för förra våren, den behövde en ny botten och det hjälpte min pappa till med. Den passar perfekt både i storlek o färg. Jag är lite tokig i fågelburar tror jag. Idag har krafterna kommit tillbaka o så inspirationen. Jag har sytt lite grann, men det får ni se en annan dag.
Arbete i morgon så nu är det dags att sussa lite
Kramisar
Annelie

12 kommentarer:

  1. din fågelbur är underbar och din vita härliga stege likaså. Ha en härlig påsk och kram på dig/Ingela.

    SvaraRadera
  2. Hej
    Vilken underbart fin fågel bur du har,och vilket fynd pris.
    Kram o ha en fin dag.
    ninni

    SvaraRadera
  3. ja tulpanen var verkligen underskön..fast att den går mot sitt slut, man kan ju likna det vid oss människor, vi blir ju också vackrare med åren..
    Hälsningar Lisbeth

    SvaraRadera
  4. Åh! Dessa fina stegar!
    Gillade verkligen hörnan med stege och fönster.
    Snyggt med reggskylten där också=))

    Nu blev jag pysselsugen igen!

    Passar på att önska dig en bra påsk/
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  5. Vilken fantastisk tulpan! Den ser ju ut som en ros...
    Och fågelburen var ju jättefin, och vilket pris sedan... 10 kr... ojojoj!
    Det var verkligen ett fynd!
    kram
    Marie

    SvaraRadera
  6. Hej
    Det är gamla sigill som jag har skymtandes bredvid,så himla mysiga.
    Kram o ha en go dag.
    ninni

    SvaraRadera
  7. Oj oj oj, så söt glasask och så vackert att fylla den med pärlemorknappar :)
    Vilken tulpan, trodde nästan det var en pion, så vacker den var.

    Kramar

    SvaraRadera
  8. Vilken vacker tulpan, nästan som en pion!

    Snyggt med stegen och allt det andra!
    Lisa

    SvaraRadera
  9. Fin spegel och fina fönster.Blir så bra ihop.Och tulpanen ser ju ut att ha exploderat ut.Jättefin.
    Kram margareta

    SvaraRadera
  10. Ja jag ska väl passa på att njuta lite... ska jobba i helgen men lite är jag ledig.
    Fin stegen var kul att ändra lite, med fönster kan man göra det lite mer ombonat.
    ha en skön påsk!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  11. Men wow vilket fyndpris på buren du gjort. Ett kalsfynd!

    Stegen är ju underbar. en sån som passar att flytta runt överallt :)

    Önskar dig en fin påskhelg

    Kram Viveka

    SvaraRadera

Tack snälla du för att du tar dig tid att skriva en rad.