tisdag 16 mars 2010

Pippi på ägg

Kompisen på jobbet hade för någon vecka sedan fyndat ett litet fågelhus i en blomsterhandel i vår stad, och jag blev förstås sugen på en likadan ( Ofta handlar vi annars likanda saker utan att veta om varandras köp, lite kul) Jag antar att man egentligen ska använda den som fågelmatare ute men den är så fin så jag byggde bo i den o har den inne.
En liten fågel o några ägg i ett rede av tjockt lingarn, man tager vad man haver.
Kanske får den flytta ut till sommaren med annat pynt i.

Nu till en före o efterbild, bland påsksakerna på en loppis hittade jag denna glaslåda med hiskeligt innehåll, men jag såg möjligheterna och tyckte att glaslådan var vacker.
Kinesisk är den och glaslådan gick efter lite lirkande att lyfta bort så jag kunde skrapa bort det hemska tyget.
Äggen är faktiskt äkta, väldigt fint skuret mönster i det yttre o sött målat på de mindre
( har faktiskt sparat dem )


Taadaa.... Här kommer resultatet efter skrapande med kniv, diskning o målning av botten.
Jag tycker att min glaslåda är ett fynd, har inte sett någon sån tidigare.
Och det är lite roligt att jag kan byta innehåll lite då o då.
Nu får några av årets ägg vara utställningsobjekt så länge.
Kramisar
Annelie

3 kommentarer:

  1. Vad häftig låda!! Jamen, det tyckte jag med var ett fynd. Du såg möjligheterna med den. Tycker jag var bra av dig.. Fina ägg hade du pyntat till med..

    Kram på dig!

    Mia

    SvaraRadera
  2. Hej Annelie, har precis börjat blogga, kikar runt lite. Fin blog med massor av ögongodis, älskar också loppis. Syr mest Tildor, men även lite anna, målar och grejar. Kika gärna in./Pia

    SvaraRadera
  3. Vilken fin låda, blev så läckert!
    Du hittar så mycket fina saker!
    Ha en fin Dag!
    Kram kathrine

    SvaraRadera

Tack snälla du för att du tar dig tid att skriva en rad.