måndag 22 mars 2010

Taaa daaa....chiffonjen färdigmålad

Nu har jag målat färdigt chiffonjen och vill visa er före o efterbilder, ovan som den såg ut när jag köpte den hos förra ägaren (bilden lånad från annonsen)

Fotade den färdigmålade möbeln i morse innan jobbet, "pyntade" den lite som den stod mitt på golvet i vardagsrummet. Jag är så glad i min chiffonje och ikväll ska den få flytta in i vårt sovrum (Ska bara tömma o flytta ut skrivbordet som står där nu)

I fredags var ju jag o dottern i en mysig gårdsbutik, där hittade jag denna ljuva lady. Visst är hon vacker. Kanske får hon stanna kvar på sin plats ovanpå chiffonjen, tycker att hon gör sig bra där.
Måste kila iväg för att hämta handbollskillar efter deras träning
Ha en skön kväll
Annelie

8 kommentarer:

  1. Jisses!
    Vilken skillnad!
    Snygg blev den verkligen.
    Förstår att du är glad i den=))

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  2. hei.
    åå så nydelig den ble etter at du malt den,
    vakker pyntet å,
    ønsker deg en fin kveld,
    klem fra sylvia

    SvaraRadera
  3. Hej! Å kul att du tittade in. VILKEN skillnad det blev, jätte fint. Ja det är en mysig butik, som att komma till ett hem från förr precis som du skriver. Tack söta du för dina fina ord om korten och bakverken. Ha det bra hoppas vi hörs igen! kram

    SvaraRadera
  4. Vilken fin möbel.Den var ju fin före målning också,men passar säkert in bättre i den miljö som du har nu när den blivit vit.Och tänk vad mycket den rymmer och vad tacksamt det är att sätta fina saker på.
    Kram margareta

    SvaraRadera
  5. Men oj så fin den blev,helt underbart!!!
    Kram o ha en underbart fin dag.
    ninni

    SvaraRadera
  6. Wow....utrolig hva en omgang med hvitmaling kan gjøre en forskjell. Kommoden ble kjempefin. Ønsker deg en fortsatt fin uke.Klem fra Maliva

    SvaraRadera
  7. hej!
    nu tittar jag in till dig..
    härliga bilder på sköna ting..chiffonjen blev ju fin, men den var vacker redan innan, hade en liknande i mitt hem..tack för titten!
    Hälsningar lisbeth

    SvaraRadera
  8. Hej hej.
    Oj,vilken förvandling.Måste ha varit ett stort arbete att måla den.Men fint blev det.
    Kram Anette

    SvaraRadera

Tack snälla du för att du tar dig tid att skriva en rad.