lördag 20 mars 2010

Inl(ägg) om fynd o jättenyckel

Jag har börjat att påska så smått här hemma, det blir inte mycket pynt men några ägg har jag framme, och jag har till min glädje hittat pärlhönsfjädrar som jag tycker är så vackra.
Gjorde några till ägg häromkvällen , här värmer några fötterna på en liten madonna som står under en glasklocka på köksskänken.
Andra satte jag bakom galler

Efter jobbet igår (slutade tidigt) tog jag o dottern en liten shoppingtur till grannkommunen och besökte 2 mysiga butiker. En av dem låg i ett gammalt stall, jättemysig. Där hittade jag en fantastisk byst några söta fåglar och ett charmigt hjärta.( visar när de kommit på plats).I Annas butik hittade jag denna charmiga jättenyckel som jag inte kunde låta bli, och dottern fann en underbar liten Bukowskikanin.
När jag i gårkväll satt och surfade så fick jag syn på en chiffonje som nästan skänktes bort, jag höll mina tummar o ringde trots att annonsen legat ute några dagar. Till min lycka fanns den kvar så idag har mannen o min snälla lillebror hämtat hem den.
Den ska målas vit så ni får se när den är färdig.
Ha nu en skön lördagskväll
Snösmältarkramar
Annelie

5 kommentarer:

  1. hei,
    å nydelige egg ,å disse fjær er såå fine
    herlige funn du har gjort,
    klem fra sylvia

    SvaraRadera
  2. Så fina ägg du har gjort och grattis till chiffonjen!!!!

    Trevlig kväll!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  3. Tack för gratulationen:)
    Vilka fina arrangemang du gjort med dina vackra ägg! Underbar nyckel också.
    Spännande med chiffonjen, ibland har man turen på sin sida.
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  4. vilken tur du har att chiffonjen fanns kvar, så kul att få se när den förvandlas av dig, är säker på att det kommer att bli sååå fint. nyckeln var ju så härlig, ser verkligen ut som en rikigt gammal nyckel.
    Kram på dig/Ingela.

    SvaraRadera
  5. Hej! Så fina ägg du piffat till!
    Nyckeln var riktigt fin! Den gillar jag! Chiffonjenkommer även den bli supersnygg. Jag fixade ju till en för ett tag sedan. Är såå glad i den..

    Ha en go start på nya veckan!
    Kram Mia

    SvaraRadera

Tack snälla du för att du tar dig tid att skriva en rad.