fredag 5 mars 2010

Så här blev stegen, målad "skavd" o klar

Eftersom jag var ledig igår så hann jag måla min nyfunna stege och sent igår kväll kunde jag "skava" av lite färg så att den fick i mitt tycke den rätta looken.
Funderade först på om den skulle få vara som den var eller om jag skulle göra den mörkare, men båda barnen tyckte att den skulle bli vit.
För i somras var vi nere i Lund några dagar och hittade då en liten gullig butik där de hade en helt underbar trästege med många lager vit färg i olika nyanser och naturligt skavd.
Den var såååå vacker tyckte både jag o barnen.
Så vit fick den bli.
Lyckades fånga lite solljus som kikade in medans jag fotade, härligt.

Ännu har den inte fått någon bestämd plats, måste fundera lite, och flytta om och då behövs det tid. men jag jobbar imorgon och åker direkt för att se sonen spela handbollscup.
Så det får vänta, men testade lite att ha den som hängare till några av mina sjalar,
helt ok men......Nej ,ska nog hitta på något annat.

Nuu äär det freedagsmyyys
Kram på er
Annelie

8 kommentarer:

  1. oj...så vakker den ble,
    så koselig med sol lyset lekende på den..
    ønsker deg en nydelig helg.
    klem fra sylvia

    SvaraRadera
  2. vad snygg den blev.....Kanon.Vad fina sjalar du visar härligt med lite färg.Ha en mysig kväll Varmkram Rita ♥

    SvaraRadera
  3. Det är så härligt med sådana stegar, du kommer säkert på ett bra ställe där du kan använda den.
    Det blir bara fint fint.
    Roligt att dina barn tyckte att stegen skulle bli vit. Har själv visserligen mycket yngre barn men de tycker alltid att mamma är tråkig med sin vitt.
    Ha en skön helg med mycket sol.
    Kram Gerda

    SvaraRadera
  4. Heeeeeeeeej!!
    Så fin den blev din stege!!
    Passar överallt!!

    Kram Kram Malin

    SvaraRadera
  5. Stegen blev jätte fin!
    Jag kom över en likadan spegel på loppis här i närheten i höstas, Om sanningen skall fram så var det faktiskt två. Den ena målade jag och sålde i butiken. Den försvann direkt.
    Den andra har jag i mitt badrum och hänger handdukar på.

    Hoppas du får en solig och fin helg!
    Kram Helen

    SvaraRadera
  6. vad fin den blev! Vi ska bygga höga bokhyllor i vårt vardagsrum och då kommer vi att behöva precis en sån där... Får nog lov att ge mig ut på loppis och leta.
    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  7. Ljuvlig stege, perfekt val att den vart vit kram sari

    SvaraRadera
  8. Vilken snygg stege!
    Det är något jag letar efter men aldrig hittar=))
    Tycker det var fint med sjalarna hängandes där.

    Ha en skön fortsatt kväll/
    Kram Hannis

    SvaraRadera

Tack snälla du för att du tar dig tid att skriva en rad.