måndag 31 maj 2010

Spretigt inlägg

Hej på er
Idag blir det ett spretigt inlägg, jag har stått ute i carporten o snickrat hela kvällen.
Vi ska till barnens stora lycka få 2 nya familjemedlemmar i morgon, 2 söta lejonhuvade kaninungar.
Så igårkväll inhandlades en kaninbur o idag efter jobbet har jag satt panel på den( för att den ska bli bättre isolerad o så blir den ju mycket snyggare också)
Jag lovar det kommer bilder på de små sötisarna
Det har öppnat en ny liten butik i staden o jag o dottern var där o kikade o blev bjudna på
Blåklintssaft, ja.... jag har skrivit rätt Blåklintssaft o den var jättegod o frisk i smaken.
En flaska kom med hem
Ska försöka att spara lite att blanda med vitt vin till en varm sommarkväll. Mums
Plommonträdet i blom för några veckor sedan, så vackert det vita mot det gröna
I mina gömmor hittade jag det här höga glaskruset(flaskan) den är nog 50 cm hög.
Försökte att lägga i alla mina trätrådrullar, men de stora vackra gick inte att få ner, men en av de större använder jag som lock så slipper jag att få damm i den

Är ledig imorgon o ska då förbereda ankomsten av kaninerna, det ska bli riktigt roligt.
En tänkvärd liten historia med tanke på gårdagen
En helt vanlig mamma satt o fyllde i ett tidningstest där frågan:
"-Anser du att du är normalviktig?" dök upp
Hon läste högt för sig själv o den 9-årige sonen lyssnade o funderade.
Sen sa han
"Nää, mamma, du är inte normalviktig. Du är jätteviktig."
Kram på er
Annelie

11 kommentarer:

  1. Blåklintssaft det låter spännande, och fin flaska bodde den i. Kul idé med glasburken.
    Jag köpte några stora glasburkar som skall läggas in i web-shopen inom kort..kanske ett uppslag... Ha nu en skön vecka!
    Kramar Pia

    SvaraRadera
  2. ler... så koselig en kommentar fra sønnen,
    blir spennende med kaninene,gleder meg til bilde.
    å så fantastisk et stort glass du fant,vakkert.
    ha en god natt,
    natta klem fra sylvia

    SvaraRadera
  3. The translator cannot waork very well tonight...so I cannot understand what you wrote! Anyway your photos are charming as usual...love your tall bottle!
    Happy new week Annelie!
    Vale

    SvaraRadera
  4. Nå, om du spretar åt så där trevliga håll så får du gärna spreta hur mycket du vill... ;-D

    Så spännande med de nya familjemedlemmarna och så avis jag blir på dig som har så fina gamla trådrullar. Blåklintssaften låter intressant, minst sagt, och jag får tro dig när du säger att det är gott...;-)

    Lycka till med kaninvälkomnandet och ha en fortsatt skön vecka!
    Varma hälsningar, Helena

    SvaraRadera
  5. MMM det låter gott!
    Kanske man skulle pröva!
    Gulligt med kaniner....
    Ha en fin vecka!
    kram Kathrine

    SvaraRadera
  6. Så koselig med kaniner da...

    Hyggelig for ungene,..

    og den saften har jeg aldri hørt om O=)=

    Lykke til med kaninene...

    SvaraRadera
  7. Men barn är då roliga dom i sina kommmentarer,nu fick jag mig ett gott skratt.
    Kram o ha en fin dag.
    ninni

    SvaraRadera
  8. Hihihi... det var en bra kommentar tycker jag!

    Och så gulligt det kommer att bli med kaniner... Det ska bli roligt att få se.

    Blåklintssaft lät ju väligt härligt... det har jag aldrig sett förut.

    kram
    Marie

    SvaraRadera
  9. Det är alltid roligt att prova nya saker. Är det då en fin flaska och trevligt namn så är det ju bara gott.
    Kaninungar -det låter gulligt.Och så får dom ett fint "hus" att bo i också.Ska bli roligt att få se dom små liven.
    Så hög och fin glasflaska.Och gamla trådrullar som är så dekorativa.

    Ha en bra kväll tillsammans med de små.
    Kram Margareta

    SvaraRadera
  10. Många vackra bilder här idag..
    Så gosigt med kaniner.. Ska bli kul att få se dom.. lejonhuvade.. aldrig hört..

    Och den där saften verkar spännande! Måste jag hålla span på..

    Ha det gott!

    ♥Mia

    SvaraRadera
  11. Vilken söt historia!! Blåklintssaft har jag aldrig hört talas om. Spännande!
    Vad roligt för barnen med kaninerna. Hoppas att de blir nöjda med sin bur. Ja, kaninerna alltså... =0)
    Hoppas att du hade en bra ledig dag!
    Kram.

    SvaraRadera

Tack snälla du för att du tar dig tid att skriva en rad.