lördag 29 maj 2010

Min nya möbel

Idag har det verkligen varit ett växlande väder men hela tiden med blåst.
Vi har stått bredvid en fotbollsplan mest hela dagen, sonen har spelat klassfotboll o det är jättekul o spännande (de tog sig till kvartsfinal men där tog det slut)
Ena stunden sol o lite värme, nästa regn o kallt det har tom haglat o åskat.
Måste bara visa en liten skönhet som bor i vår trädgård o jag tycker hon är så söt, det är en liten vit viol med lila prickar med namnet "Freckles" visst är hon ljuvlig.
Hon sprider sig villigt under rosbuskarna med frodig grönska o de underbar blommorna

Lovade ju i förra inlägget att visa mitt senaste loppisfynd
Här är det, det behövs en hel del arbete och målning innan det får flytta in i huset

Ena sidan ser ut så här, kolla in alla fina detaljer.
Men jag vet inte vad det är för möbel egentligen jag bara föll pladask för den
Och jag fick den för en femtiolapp
Och så här ser andra sidan ut med en låda överst
Vad tror ni det kan ha varit för något ?
En talarstol eller pulpet eller nåt sånt kanske.
Den ska bli vit eller kanske jag är lite krazy o målar den i ljust grått, vi får se.


Ta hand om er o de omkring er
Annelie

14 kommentarer:

  1. Dette var et spennende møbel!! Men HVA er det?? Du sier "pulpet"; er det det sammen som vi kaller kateter? Det er bordet som lærere bruker når de står foran en klasse. Det er det kanskje, men da er den veldig gammel! Det ville jo vært spennende.
    Eller kanskje det er fra et bedehus, du vet et slikt religiøst hus hvor religiøse mennesker samlet seg (mest før i tiden). Altså ikke en kirke, men "kirke-light.
    Fin va den iallefall.
    God helg. Håper du skal følge med på Eurovision Song Contest selv om Sveriges representant dessverre ikke gikk til finalen.

    SvaraRadera
  2. Oj vad fin..den blir kanon i ljusgrått...Tror också det är en sorts talarstol..kanske från en missionskyrka eller liknande.
    Har en likadan viol som du, och de är helt underbara.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  3. Det var en mycket fin möbel du fått tag på. Och för endast 50 kr :P vilket fynd haha du e rolig du . Jag tycker du ska go crazy med grå :) kan nog bli fint tror jag :)

    Kramar Malin

    SvaraRadera
  4. God kväll Annelie!
    Det var en söt viol.Tänk vad många sorter det finns bara i det släktet.Jag gillar violer mycket.
    Möbeln var ju charmig och ovanlig.Den kommer att bli såå fiiin ommålad.Grå el vit?????

    Ha en fortsatt bra helg!
    Kram Margareta

    SvaraRadera
  5. Vilket udda fynd, men jag förstår att du föll för det, det var vackert! Och billigt, va roligt!

    Önskar dig en riktigt fin och skön söndag!

    kram-kram

    SvaraRadera
  6. Hej
    Men vilken fin möbel du har fått tag på för en 50 lapp,kommer att bli underbart fin där du målat den.
    kram o ha en fin dag.
    ninni

    SvaraRadera
  7. Vilken fin och annorlunda möbel du har hittat, och vilket fyndpris! Kommer att bli superfin när du har målat den!

    Ha en mysig Mors Dag!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  8. Fin möbel! Kändes lite "kyrkaktig" tycker jag. Undrar vad det kan vara?
    Violen du visar är jättesöt. Själv har jag små blålila, tror det är skogsvioler. Doftar underbart om man kommer tillräckligt nära.
    Ha en skön dag!
    Kram!

    SvaraRadera
  9. Så fin möbel, den kommer att bli helt underbar.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  10. Du!! vad fin.. man kan se en skön blå färg under som jag älskar..
    Vitt.. grått.. lika snyggt vilket tycker jag..

    Lycka till!

    ♥Mia

    SvaraRadera
  11. Men oj vilka fynd du gör!!! Läckra möbler, superfin ljusstake för en femma, urtavla - när jag nu läser ikapp mig lite i dina inlägg nedan är allt jag ser läckra fynd för blygsamma summor - grattis och duktiga du som genast tar tag i att måla (jag har flera små fynd som ligger och väntar på penselkontakt...). Ska bli spännande att se vilken färg pulpetmojängen får. Om inte sonens frösådder kräver så mycket mammaomvårdnad att tiden för målning äts upp, förstås...

    Varma hälsningar, Helena

    SvaraRadera
  12. Åh vilken fin möbel.... så läcker!
    Ha en fin dag!
    kram Kathrine

    SvaraRadera
  13. Å vilket fint fynd!!!
    Ja det ser ju ut som nån talarstol av nåt slag! Kul med nåt lite annorlunda!
    Kram agnetha

    SvaraRadera
  14. Min första tanke om din fina möbel var faktiskt något slags talarstol.
    Tack för tipset om den lilla blomman, för jag tror att det är sådana jag har i en rabatt och de sprider sig som attan. Jag har jobbat hårt för att få bort dem men nu låter jag nog de växa fritt.

    Maidi

    SvaraRadera

Tack snälla du för att du tar dig tid att skriva en rad.