tisdag 11 maj 2010

Kvällssol på loppisfynd

Gokväll på er
Idag har jag börjat känna mig som vanligt igen, skönt, så imorgon ska jag jobba igen
Det ska bli riktigt kul
Idag har jag vilat, småpysslat och plockat runt på saker här hemma, Ellen vår tonåring har röjt undan "barnsliga grejer" från sitt rum så där fanns en hel del att ta hand om

Mitt lilla sybord, ja det går faktiskt att öppna bordets ovansida o där finns det flera fack att fylla. Men jag använder det som ett litet bord. Här har jag möblerat om lite, hittade 2 så fina tavlor på loppis, en med jordgubbar som ni ser o en med hasselnötter. Ramana var vanliga fururamar som jag målat och shabbat lite o jag är väldígt nöjd med resultatet och extra nöjd med priset för dem (5kr/styck)

Ljusstakarna är också loppisfynd, de högre har en så fin patina o är riktigt slitna o nästan lite ärgade ( heter det så ??) De små är svartgrå med fint mönster, de högre lite ljusare grå.

Här fick jag visst med lite av kvällens sista soltrålar

Det gamla spinnrockshjulet fick vit färg på sig för några veckor sedan

Och så lite härliga fynd från en lokal loppis på en gård som jag o mamma var på för någon helg sedan, kolla in de söta skolästarna tripp, trapp trull. De är tunga i gjutjärn o charmigt rostiga.
Spånkorgen med lock hittade jag på samma ställe, vit färg har den fått hos mig o ja är så glad för den, hade en sen förut men utan lock.

På samma loppis fanns en massa gamla verktyg, o i denna låda låg en massa borrar o annat krafs som jag frågade om jag kunde plocka ur o få köpa lådan
- Jodå det går bra men du får allt skaka ur den först..
Klart jag gjorde o sen har den fått gå en rond med borste o såpvatten.
Idag kom jag på att Emil kunde ha sina "produkter" i den


Kramisar på er alla
Annelie

17 kommentarer:

  1. Så mange fine ting du har funnet på loppis! Det er moro å se slike "skatter". Alle kan jo kjøpe fine ting i butikker eller på nettet, men på et loppis kan en finne ting (nesten) ingen andre har!!

    SvaraRadera
  2. Vilka fynd du gjort.
    Tavlan med jordgubbarna är så somrig.
    5:- det kan man kalla fynd!
    Ha dé gott
    Agneta

    SvaraRadera
  3. Oj vilka fynd du gjort. Du har verkligen "öga" för det där du. Jag och min sambo är riktiga loppisfantaster och det alltid bra att vara två när man går runt, för det den ene missar kan den andra hitta :o).

    Din sons fotbollslåda blev urläcker....så duktig du är på att få till det och vilka fina idéer du har.

    Ha nu en fin vecka och titta in igen, för i nästa inlägg kommer en ny "dirty-fräckis" hi hi.

    Kram
    Måd

    SvaraRadera
  4. Finaste fynd. Ljusstakarna och tavlan så charmiga. För att inte tala om skolästerna och korgen.Och gamla lådor så användbara.
    Vad vore livet utan en loppis då och då.?

    Ha det gott!
    Kram Margareta

    SvaraRadera
  5. Åh så fin SAKER DU HITTAT!!!!
    Vilken tur du har1
    Önskar dej en fin fortsättning på veckan!
    Kram Kathrine

    SvaraRadera
  6. Hej Annelie! Ohhh så mycket fint. Lilla smultron tavlan med sina röda små gubbar så himla söt, får mig att längta efter sommar :-) Den där gipsflickan har jag också haft innan, men jag tappade den så den gick kras, den är så gullig tycker jag. Spånkorgar är så himla charmiga, jag har nyligen hittat en liknande din jag med som jag är sååå glad över..Ha en toppenfin vecka nu. Kraaam Paula

    SvaraRadera
  7. God morgon!
    Så fina saker, och så fint du arrangerat det tillsammans.
    Ha en bra dag!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Skönt att du känner bättre, inte dumt att få lite "barnsliga" grejor!
    Fina loppisfynd du visade i förra inlägget. Gillade den vita kistan.
    Ha det så bra!
    kram Anna

    SvaraRadera
  9. Vilka härliga fynd du har gjort! Tavlorna blev ju jättefina med vit färg och jordgubbar är ju alltid härligt...
    Skolästerna tyckte jag var jättecharmiga, och spånkorgen du målat blev fin också...
    Håller också på och målar lite loppisfynd, och jag ska väl visa dem så småningom.
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  10. Hej!!
    Jag älskar skolästerna!!!! Så läckra;o)

    Kram Kram Malin

    SvaraRadera
  11. Hej Annelie, du är att en riktig fynderska du, så fina saker du hittat. man blir så glad när man knappt behöver betala något för vissa saker. Kram på dig/Ingela.

    SvaraRadera
  12. E:et som stod där brevid den charmiga gamla lådan får mig att osökt tänka på "fem myror". Magnus har en affär där han lagar bla boskatven E har jag för mig... :-)

    Härliga bilder och beskrivande text som brukligt är hos dig!

    SvaraRadera
  13. Lucky Annelie! You found all these treasures!!! Love your painting and the candlesticks and the box...oh everything is a beauty!
    Hugs!
    Vale

    SvaraRadera
  14. Hej
    Underbart fin fynd,tavlan med jordgubbarna var hur fin son helst.
    kram o ha en fin dag.
    ninni

    SvaraRadera
  15. åh vilka fina fynd du har gjort :) gillar speciellt tavlan med jordgubbarna , vackra bilder du visar . så fint med lite stilleben runt i huset

    Kram Malin

    SvaraRadera
  16. Ooo!! Fiina stakar du hittat.. Gillar dom starkt.. Lådan är ett riktigt fint fynd det med..

    Ha det gott!

    Kram Mia

    SvaraRadera
  17. Oj vad fina fynd du har gjort. Ha en fortsatt trevlig dag, kram

    SvaraRadera

Tack snälla du för att du tar dig tid att skriva en rad.