tisdag 25 maj 2010

Snabbfyndat

I förra veckan sprang jag in en snabbis på Gengåvan här i staden mellan jobbet o skjutsning till fotbollsmatch

Och se vad jag hittade, en gammal medfaren klocka, som jag tagit bort det buktande glaset ifrån ( det tänker jag nog göra något av nån dag).
Urtavlan får stå lutad mot mitt fina fönster i gjutjärn.
I lärdags på väg till jobbet hann jag med en snabbtitt på en loppis i grannkvarteret, det var en familj som ordnade garageloppis.
Den lilla spegeln hittade jag, den större hade min mamma varit där innan mig o köpt till mig Tack snälla mamma.
Jag tror att speglarna ska få sig en omgång med vit färg.
Ett underbart armband för en femma, och den vackra fotogenlampan som saknar glas, men det hittar jag säkert på någon annan loppis.
Kolla in denna vackra tunga ljusstake som jag också gav en femma för. Visst är den vacker.
Ett sött litet bord med hylla fick också följa med, men det får ni se en annan dag - målar det vitt så klart.
Nu väntar en ny arbetsdag på mig.
Tag hand om er
Kramar
Annelie

11 kommentarer:

  1. Åh så underbara saker du fyndat!
    Förstår att du är glader!!!!!
    Hoppas du får en fin vecka!
    Kram Kathrine

    SvaraRadera
  2. So beautiful treasures you found Annelie!!! The clock is faboulous and the mirrors look great!!!
    A lucky day to you!!!
    Vale

    SvaraRadera
  3. Vad mycket härliga saker du har fyndat.Ja då blir man glad.Önskar dej en skön dag .Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  4. Lyckliga du så fina saker..fin fotogenlamps-fot ser ju riktigt fräsch ut till skillnad från de jag grävde fram i inläggen jag hade om skrölen...men de är nästan likadana.
    Ha en bra dag!
    Kram pia

    SvaraRadera
  5. Hej hej.

    Så mycket fint du hittat:)Gillar verkligen speglarna.

    Ha en bra dag.
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  6. Absolut fina fynd. ljusstaken ser ju fantastiskt fin ut.Klockan så enkel,men charmig.

    Ha det gott!
    Kram Margareta

    SvaraRadera
  7. Vilka mysiga fynd du gjorde. Och så där, bara på vägen till jobbet! =0)
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Såna vackra fynd du har gjort! Garageloppis kan oftast ge dom allra bästa fynden.
    Vad roligt att du hittat en hängare med mitt bloggnamn, hoppas du visar den sen:)
    Jag gillar dina utearrangemang också, härliga idéer!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  9. Hej igen! NU såg jag den! O den är ju ljuvlig! Härligt sliten av ålder, precis som man gillar. Var rädd om den, ett fint fynd!
    Nu ska jag iväg på en liten runda...det är trädgårdsinköp som väntar:) Kanske ett inlägg i afton.
    Ha en mysig dag! Kram Cilla

    SvaraRadera
  10. Men vilka fynd du har gjort, såå fina!
    Gillar din underbara korgstol också!!!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  11. Hej! Hittade din sida när jag besökte min nyfyndade ljusstake. Precis likadan som din du hittade nu för 13 år sen. Har du din kvar? Hälsningar Lola

    SvaraRadera

Tack snälla du för att du tar dig tid att skriva en rad.