onsdag 5 maj 2010

Jag har blivit med oliv

Ja olivträd då alltså
Satt i måndags förmiddag o bläddrade bland reklamen som låg i brevlådan, och i
bladet från Netto fanns det Olivträd för 129 kr, jag sa till sonen som jag var hemma med
( han hade feber o ont i öra o hals)
att jag åker iväg och handlar en kortis bara.
Tänkte att det nog bara fanns ett fåtal, men en hel vagn fylld av dessa dyrbarheter stod där
Så en av dem fick följa med mig hem.

Har placerat det i min fina loppiskruka och så hade jag någon sorts grov väv som jag svepte runt eftersom olivkrukan var lite högre än min kruka o simsalabim så syns inte det.
Bytte ut de gröna banden mot grovt rep o knöt i en zinktag som jag skrev oliv på.
Än så länge får den stå inne i huset nära fönstret, fick bara komma ut en stund o bli fotad.

Och sist men inte minst, den första magnolian har slagit ut på min ena magnolia, detta är en Stellata = stjärnmagnolia
Hon har ett hav av blå blommor runt sina fötter, jag tycker det är en snygg kombination.
Kram på er
Annelie

10 kommentarer:

  1. hei på deg,
    åå så herlig oliven tre,de er så koselige,jeg har et som jeg har satt ut nå,det er 3 år gammelt,tar det inn om høsten,
    åå så vakkert et mangnolia tre du har,
    de er så vakre med sine skjønne blomster,
    ønsker deg en herlig kveld,
    klem fra sylvia

    SvaraRadera
  2. Jag med fyndade ett olivträd i måndags.Blev förvånad att dom var så fina.Jag måste nog styla till min oliv lite också med snöre och så.Jag gillar dessa växter mycket.
    Magnolia är också en favorit,men jag tror inte den lyckas hos mig,men man kan ju njuta av andras.

    SvaraRadera
  3. Vad härligt med olivträd.Det var fint oxå.Önskar dej en skön kväll Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  4. Åh vilket underbart olivträd du hittat så fint med säckväven runtom!
    Ha en fin dag!
    Kramis Kathrine

    SvaraRadera
  5. Oj, vilket olivträd!!! Har länge spanat efter ett, men det jag hittade fanns på Bauhaus - och var ca 15 cm i höjd - och kostade en förmögenhet! Så än är jag utan!

    Ha en strålande dag!!
    Kraam/Pia

    SvaraRadera
  6. Hej. Vill säga Tack för de fina florabilderna som jag vann hos dig. Och för det söta kortet och den häftiga fjädern....MEN vad är det för fjäder ?? Kul att veta. Mina katter blev väldigt förtjust i den :)Luktar o luktar på den . Så nu får jag gömma den :) . Kram

    SvaraRadera
  7. Hihi, jag har också inhandlat ett olivträd på Netto nu i veckan. Verkligen ett toppenpris!

    Trevlig helg!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  8. Annelie Ciao! La tua alberi sono favolosa! Mi piace il tuo ITS di oliva in un vaso bello! Bella foto!
    Hugs
    Valle

    SvaraRadera
  9. Vilket fyndpris för ett olivträd!
    Så fint du har gjort med väven och bandet!

    Underbar magnolia!
    Tack för titten hos mej!
    Lisa

    SvaraRadera

Tack snälla du för att du tar dig tid att skriva en rad.