fredag 14 maj 2010

Inflyttning i lilla lådan

Lådan har haft inflyttningsfest idag o många lådbesökare har tittat in o ut igen innan jag bestämde mig vilka som skulle få vara kvar där.
Och så här blev det just idag
Har ingen aning om vad detta är för grunka men jag tycker den är charmig o så där härligt sliten o lite rostig.
Lilla skopan bredvid o några glaskaraffknoppar, några små små söta skedar, en liten madonna o några glasflaskor av olika slag.
Ska fortsätta söka efter små glasflaskor på loppisar.
Bytte ut silverljusstakarna mot en lite mörkare trearmad sak som jag tycker gör sig bättre i sällskapet

I stora fågelburen har en dam flyttat in till de andra bysten.
Som ni förstår har jag donat o grejat lite idag, har haft en så kort o annorlunda arbetsdag jobbade 15 - 19 så jag hann en del innan jobbet.

Och så en liten trädgårdsrapport, mina älskade frittilaria blommar nu både de rutiga o de vackert vita klockorna. De bor tillsammans med en underbar rhodedenron som lyssnar till det gulliga namnet "Teddy Bear" som ni kanske ser så är bladen rostfärgade i kanterna o alldeles ludna o mjuka på baksidan av detta ljuvliga rostfärgade. Blommorna är sött ljusrosa men jag har den för de goa bladen.

En liten ängel i min trädgård, för visst finns dom
Ha nu en härlig helg
Kramisar
Annelie

3 kommentarer:

  1. Åh vilken mysig låda!
    Så härliga bilder!
    Önskar dej en fin HELG!
    KRAM KATHRINE

    SvaraRadera
  2. Blev så snyggt med lådan!!
    Blev snuvad på en tjusig låda i dag på loppis mitt framför ögonen!
    Så jag tjurar lite nu=))
    Men du, vart har du hittat den lilla söta madonnan???
    Den ser jättefin ut!

    Ha en skön helg/
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  3. Ja klart att änglar finns ;) vilka underbara saker som flyttat in hos din låda :p fina bilder du visar

    Kram Malin

    SvaraRadera

Tack snälla du för att du tar dig tid att skriva en rad.