tisdag 18 maj 2010

Helgens loppisfynd

Godmorgon på er
I lördags var jag ju på en loppisrunda och fyndade lite saker, tänkte visa er några idag.
Ni vet ju att jag är förtjust i gamla vågar o jag hade turen att hitta denna söta sak, och ni vet hur det är.... man vill ju fixa o trixa med en gång när man hittat något nytt.
Sagt o gjort - vågen får bo ute på mitt symaskinsbord ihop med lite smått o gott,
och så satte jag en blomma på vågskålen
De här fynden kommer från en torploppis, där de sålde allt som fanns inne i huset, jättemysigt. Jag kom lite sent så det var mycket som redan hade försvunnit ut genom dörren.
Men måtten på 1liter o 5 deciliter är hela med handtag o allt, och så den härliga kaffeburken med ett litet fönster o knopp på locket

Insidan av locket är lika fint, med en vacker dam i ett G, men det häftigaste av allt med kaffeburken är etiketten som sitter kvar under.
Klicka på bilden så ser ni bättre.
kaffet kostade 2 kr o texten är underbar "Därest detta kaffe vinner edert gillande.....
Dåtidens marknadsföring.
Nu ska jag kila iväg till jobbet
Ha en underbar dag
Kramar
Annelie

10 kommentarer:

  1. Hej
    Tack för titten,vilka underbart fina loppis fynd du har gjort,nu blev jag sugen på att gå på loppis.
    Kram o ha en fin dag.
    ninni

    SvaraRadera
  2. Oj vilken blogg jag hittade till via Måds blogg. En loppisälskare till! Vilka fynd du gjort, och med historia i, då blir det ju bara ännu bättre... Lägger mig som följare för här vill jag njuta mer.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  3. Ha en fortsatt bra vecka.
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  4. Vilka fynd!
    Vågen är verkligt fin. Jag har en liknande som jag tycker så mycket om. Gamla mått och burkar är ju också såå tilltalande.

    ha en fin vårdag!
    Kram Margareta

    SvaraRadera
  5. Vilka härliga fynd du har gjort! Vågen var ju jättefin och burkarna också...
    Visst är det en speciell känsla när man får gå på något sådant som du har gjort... :)
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  6. Ohhh I adore this post Annelie! Fantastic scale and so beautiful tins!!! You're lucky to find such treasures and what a gorgeous arrangement!!!!
    Happy day!
    Vale

    SvaraRadera
  7. Mycket bra loppisfynd! Jag måste snart iväg jag med, det drar i fyndar-plånboken....
    Blir så inspirerad och lite små avis på alla er som kommer iväg, här nere i Skåneland har jag inte hittat så många loppisar än. Men jag letar vidare, så snart kanske jag kan visa några härliga fynd jag med!

    Ha en fortsatt härlig tisdagskväll!
    Kram ia

    SvaraRadera
  8. Vilka härliga fynd du har gjort.Underbara bilder..Önskar dej en fin kväll Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  9. Så mycket fint!!
    Börjar sakna loppis lite grand nu.. Snart dags att besöka ett tror jag..

    ♥Mia

    SvaraRadera
  10. Hej!!!
    Vill haaaaaaaa, gissa om jag blir avis och loppissugen.....Vad mysigt det låter med torploppis!!!

    Kram Malin

    SvaraRadera

Tack snälla du för att du tar dig tid att skriva en rad.