lördag 1 maj 2010

Sköna Maj

Sköna Maj välkommen.... Ja verkligen, Maj är nog min favoritmånad (fyller år då också).
Nu börjar det grönska överaltt o alla knoppar är färdiga att vid minsta solstråle spricka ut. Underbart
April schablonerna har åkt ner o Maj kommit upp i mitt ena fönster
Siffran 4 har också fått flytta på sig för siffran 5 = Maj
Florabild på blåsippor har jag också tagit fram
Efter jobbet igår tog jag en tur till en underbar liten gårdsbutik utanför Tibro som heter
Bor du i närheten så är det värt ett besök.
Denna vackra donna fick följa med mig hem, hon är i gjutjärn o bara såååååå vacker
Jag har länge letat efter henne ska ni veta
Kotten fick också ta en tur med hem till oss, visst är den fin.
Har inte bestämt om den ska stå ute eller inne ännu men det lutar mest åt utehållet.

Ett &-tecken tog också bilresan på några mil hem till oss och likaså några söta små fåglar, som dem jag har i headern nu.
Barn o man hade lyckats att få dem att ramla ner från min stege på ett eller annat sätt och gå sönder, så nu har de nya fått lite dubbelhäftande tejp under sina små fötter.

Jag o maken var ju barnlösa igårkväll, det är så ovant men vi festade till på varma mackor och somnade i varsitt soffhörn (man är ju så trött på fredagkvällarna även om det är valborg)

En loppis har jag besökt idag, hittade lite saker men det får ni se en annan dag.
Vädret har inte gjort att man längtar ut precis för det blåser o igår regnade det, så trädgårdsröjet får vänta tills det är skönare ute
MajKramar
Annelie

8 kommentarer:

  1. Håller med om att maj är den bästa månaden. Jag fyller också år denna månad.
    Jag ska ta fram mina bokstäver och sätta upp MAJ.Tänkte på det innan,men sen glömde jag bort det.
    Fina saker du har inhandlat!

    ha en fortsatt bra helg trots regn ibland.
    Kram Margareta

    SvaraRadera
  2. Håller med om att maj är inkörtsporten till allting fint och underbart.Ja nu är det vår.Bara så underbart.Fina saker du har köpt-Önskar dej en skön 1maj kväll kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  3. Jajjemän! Nu är det vår=))
    Gillar också Maj, känns som den där mystiden när ganska mycket energi kommer tillbaka.

    Underbar madonna och kotte!!
    Gillar det ruffa intrycket.

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  4. Hej
    Så fina saker du köpt,underbart fin madonna.
    kram o ha en fin kväll.
    ninni

    SvaraRadera
  5. Jättefin madonna! Skulle gärna vilja ha den också. =)

    SvaraRadera
  6. Hej hej.

    Håller med dig, maj är en underbar månad:) Fina saker du hittat:) Sörgården har jag aldrig besökt men det verkar ju vara en butik helt i min smak. Bor ju själv i Skövde så dit får man ju ta o åka:)

    Ha en bra dag.
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  7. Men oj så mycket fint och så många vill ha saker du köpt på en och samma gång !
    Gillar ditt fönster som byter skepnad !!
    kraam/Lotta

    SvaraRadera
  8. Hej Annelie!!!
    Madonnan i gjutjärn är bara så fin, förstår att du har längtat efter henne;o)

    Kram Malin

    SvaraRadera

Tack snälla du för att du tar dig tid att skriva en rad.