fredag 7 maj 2010

Lite småfixande

Denna blåsiga fredag går jag på halvfart, har precis kommit från doktorn med antibiotika o kortison (har astma ) en luftvägsinfektion o jobbig andning.
Men medicinerna får göra sitt så piggnar jag snart till.
En loppisfyndad nyare låda fick ett lager färg tidigare i veckan o sen kom shablonerna fram igen o Paris blev texten på lådan.
Nu gömmer den lite elektronik i tv-skåpet
Kommer ni ihåg mitt "äggskåp" ja det var hiskeligt inrett när jag köpte det men ett annorlunda glas"skåp" som jag kan plocka i o ur saker efter humör,
en torkad ros i en liten bägare, några urtavlor o liten nyckel

Hela det lilla glasskåpet, med lite ditt o datt

Fyndade dessa stora zinkbaljor, 55 och 65 liter på annons i början på veckan, de har härlig patina o lite hål i botten vilket bara är bra eftersom det ska planteras i dem.
Och så måste jag filura ut var de ska bo i trädgården
Ha nu en skön helg trots kyla o blåst
o sköt om er
Annelie

12 kommentarer:

  1. Vilken tur att du gick till doktorn och fick hjälp,Stackare,Vad fint du har målat med texten Paris.Gulliga saker på glasskåpet.Ja ha du jag vill oxå göra fint ute men har bestämmt att vänta .Förra året var jag ute tidigt med penseer men dom var ju inte fina till midsommar så jag kan ska vänta på lite värme.Hoppas att vi får se vad det blir i dina Zinkbaljor!!!!Krya på dej nu .Önskar dej en mysig fredag Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  2. Hej Annelie!
    Det var ju jobbigt det där med astma...usch! Hoppas du snart blir bättre igen.
    Jag måste få tacka för den jättesöta broschen jag fick... Jag är såå glad för den. Den är jättefin!
    Jättefina fynd du har gjort också, det kommer bli jättefint med blommor i baljorna.
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  3. Hope you're getting better Annelie!!! Your Paris box is so lovely and you made a nice arrangement! I like your rusty zinc tubs...they'll be faboulous with plants and flowers!
    A nice week end to you!
    Vale

    SvaraRadera
  4. Hej Annelie. Kul att du hittat till Maries blogg, och vad kul att få en hälsning från dej. Tiden går fort och det var längesen vi sågs. Vilken fin blogg du har. Hit får jag komma ofta. Gillar också loppisfynd och speciellt till min trädgård där jag älskar annorlunda och gärna rostiga saker.Jobbar kvar på min förskola och stortrivs fortfarande.
    Ann-Sofie

    SvaraRadera
  5. Hej.. Bra med en låda att gömma sånt som är "fult" Som elektronik mm..
    Akvariumet blev fint med.. Ja du, man ändrar ständigt på sakerna efter humör. Men! Det är ju såå kul! Zinkbaljerna.. Underbara!!

    Ha en skön helg!

    ♥Mia

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Hittade hit via...ja var klickade jag mig in här ifrån? Det sprlsr ingen roll... men hit återvänder jag gärna! Så underbar bilder. Vad kreativ du är! Jag blir så impad av såna som dig som kan se det vackra i nåt gammalt... Önskar dig en skön helg!

    SvaraRadera
  7. Fina lådor där både med text och glas.Zinkbaljor är ju också så fina. jag har sått dill och sallad i en stor sådan baljaStår nu i växthuset och det har kommi upp några cm.Får snart komma fram till en plats nära köksingången.

    Trots kyla och blåst önskar jag dig en fin helg!
    Kram Margareta

    SvaraRadera
  8. Hej Annelie.
    Vilken tur du har som hittat så fina zinktunnor.
    Här är det också riktigt kallt,och dert verkar komma en massa regn i helgen.
    Det får bli mys inomhus.
    Krya på dej och trevlig helg
    Kram Anette

    SvaraRadera
  9. Tur att du gick till doktorn och fick bukt med besvären. Fint du har gjort i din lilla glaslåda :) härligt med lite förnyande ibland och då är ju din glaslåda bra till hands , och vilka fina baljor du fyndat , blir nog riktigt fint med lite växter i

    Ha en underbar helg

    Kram Malleballe

    SvaraRadera
  10. Härliga saker du har, jag kan inte bara fatta era priser?! Det är ju helt gratis?!!

    Jag hittade i går ett olivträd i Plantagen för 300kr, så jag lät bli.

    Hoppas du nu mår bra, eller iaf bättre!!!

    Kram/Pia

    SvaraRadera
  11. Ljuvliga zinktunnor!!
    Krya på Dig!!

    Kram Kram Malin

    SvaraRadera
  12. Tråkigt att du är sjuk, hoppas du kryar på dig snart.

    Fiffigt med ett glasskåp, ska nog se mig om efter ett sånt, lat som jag är. Jag tänker att det är bra om man tycker om fina saker men inte har någon lust att damma varje liten grej man har framme. På display i glas blir det ju lite lättare. :D

    Ha det bra, och tack för att du var med i min tävling!

    SvaraRadera

Tack snälla du för att du tar dig tid att skriva en rad.