måndag 3 maj 2010

Helgens loppisfynd o underbar gåva

Igår var jag ju på en loppis i en hembygdsgård i en grannkommun, där hade de också bakluckeloppis utanför
Där hittade jag denna stora vackra dambyst
Tillsammans med denna söta flicka som står lite blygt o drar i sin fläta, visst är hon söt,
Hon har inte fått någon plats i hemmet ännu, hon får stå till sig lite först, ja ni vet.

Denna lampa kunde jag inte gå förbi, tänkte först att jag kanske skulle måla den vit men när jag tände den så var skenet så vackert att den nog får vara som den är, den får också vänta lite på sin rätta plats.
Nu behöver jag verkligen rensa bland alla mina "fynd", får vara med i någon bakluckeloppis snart.
Är det någon som har bra tips på såna här i Skaraborg ????

Nu är det inte jag som inte kan lägga in bilder, utan det är blogger som bråkade länge o väl innan bilderna kom på plats o då var denna bild på helt fel håll, men om ni vrider huvudet lite grann så ser ni vilken underbar låda min goa mamma hittat åt mig.
På locket är det inetsat siffor o det stängs med 2 härliga rostiga lås

Inuti lådan ser det ut så här.20 fack som är numrerade.
Man hade visst dessa lådor på gårdarna förr o förvarade mjölkprov i sa pappa som sett en sån i sin ungdom.
Jag gillar den skarpt
Får filura ett tag på vad som ska förvaras i den eller om den får hänga på väggen.
Ha en skön vårkväll alla härliga där ute i cybervärlden
Kramisar
Annelie

12 kommentarer:

  1. Så fine kupp du har gjort. Virkelig vakkert. Ha en fortsatt fin uke.
    Klemmer fra Lena

    SvaraRadera
  2. Det var fina fynd du gjort! Jag gillar speciellt den fina lådan du fått. Önskar dig en trevlig kväll!

    SvaraRadera
  3. hei på deg.
    ååå så nydelige skatter du fant,
    gøy med sånt,
    å den lådan var stilig,
    ønsker deg en herlig kveld,
    klem fra sylvia

    SvaraRadera
  4. Hej! Vilka fina saker du hittat..
    Lampan tycker jag är fin som den är och Lådan.. Ååååhh! Vilken låda! Tänk en massa fina gamla småflaskor i.. ; )

    ♥Mia

    SvaraRadera
  5. Vilka fina flickor du fyndat.Kommer säkert att pryda sin plats.Lampan ser också hemtrevlig ut. Lådan känner jag igen sen förr när pappa provmjölkade. En skvätt mjölk från varje ko i en liten burk/flaska.Sen kom en mjölkprovningsassistent och hämtade lådan.Efteråt fick man reda på fetthalten och andra värden.Ja,det var längesen.

    Ha en härlig vecka!
    Kram Margareta

    SvaraRadera
  6. Gillar verkligen lådan! Perfekt att ha till pysselsaker som är små!

    Kram Mimmi

    SvaraRadera
  7. Vilka fina figuriner!!
    Så kul när man fyndar så där fina saker.

    Lådan var ju en rysare , alltså en sån där sak som är så fin att man får rysningar*skrattar*

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  8. Hej! Visst är det underbart att gå på loppisar, man vet aldrig vad man kan ramla över. Man få nästan en lite kick av det! Statyetterna var jättefina och lådan ska vi inte prata om...underbart!
    Ja, man kan väl säga grattis till dina fina loppisfynd.
    Päivi

    SvaraRadera
  9. Åh, vilka fina saker du hittat. Allt är HELT i min smak. Bysten är ljuvlig och jag har en Vit HEL staty av denna kvinna, men aldrig sett den som byst. Min staty är nästan 2 meter hög och pryder sin plats i vårat hem. Så lycklig att äga den.

    Ha en fin vecka och fortsätt fynda :o)

    Kram

    Måd

    SvaraRadera
  10. So beautiful finds Annelie! Your white statues are so charming and the lamtern is so nice!!! I'm fixed on boxes and your is faboulous!!!
    A nice week to you!
    Vale

    SvaraRadera
  11. Hej Annelie!!
    Jag ääääääääälskar lådan, gullig mamma du har som förstår lyckan i en sån;o)

    Kram Malin

    SvaraRadera
  12. Hallojsan!

    jisses vilken underbar låda!!..går lite igång på det trärena..och med siffror och allt!..

    ha det gottis!
    kram sanne..

    SvaraRadera

Tack snälla du för att du tar dig tid att skriva en rad.