onsdag 19 maj 2010

Lite vardagsrum o fler loppisfynd

På min loppisrunda i lördags gjorde jag ju lite fynd, bla denna underbara hängare med texten
" Hvit såsom snö"
Visst är den charmig
Lite bilder från vårt vardagsrum, jag är så glad i stolarna som jag ropade in på en auktion för flera år sen. de har bytt klädsel många gånger sen dess. 2 vanliga stolar o 2 karmstolar.
Skulle vara kul att hitta ett bord i liknande stil med genombruten sarg

Här syns karmstolen, jag har 2 st udda stolar till med samma klädsel

Resten av helgens skörd, soppskålen o såsskålen har jag tänkt att placera blommor i så småningom.
I morgon är jag ledig så jag o barnen ta en tur till Ullared och hoppas på fynd där också.
Ha nu en skön kväll i den tropiska värmen
Annelie

11 kommentarer:

  1. ....Åh så mycket fina saker du hittat.... handdukshängaren var så fin! Och underbara biler från din grupp...
    Hoppas du får en fin kväll!
    Kram Kathrine

    SvaraRadera
  2. Fler än jag som köpt en brun koffert i helgen...
    Fina grejer du köpt, speciellt den lilla hängaren! Vilken fin hörna din matgrupp står i.
    ha nu en fin kväll! Kram Pia

    SvaraRadera
  3. Nej men vad roligt! Jag har en likadan hängare fast det står Goder Morgon eller nåt sånt på den. Den har hängt i vårt badrum innan, när jag bodde hemma, så jag vet inte ens hur gammal den är! Just nu ligger den i källaren, men jag har aldrig haft hjärta att göra mig av med den. Dags att tänka om, tror jag!!
    Min bruna väska (nästan likadan som din) försvann i någon flytt tror jag, så den sörjer jag fortfarande...

    Ullared? Var bor du någonstans? Jag är från Varberg och sambon från Halmstad, därför blir jag ju lite nyfiken nu *fniss*

    Ha en fortsatt härlig onsdagskväll!
    Kram ia

    SvaraRadera
  4. Ja, det var verkligt fina skatter du hittat! Och stolarna är så vackra! Önskar dig en trevlig onsdagskväll!

    SvaraRadera
  5. hei på deg.
    ååå så nydelig dette er,så masse fine funn du har gjort.
    nydelige bilder..
    stor klem fra sylvia

    SvaraRadera
  6. Fina nya fynd och stolarna var charmiga.Roligt med stolar som man kan klä om..
    Lycka till i Ullared!Jag var där förra veckan.

    Ha en bra shoppingdag imorgon!
    Kram Margareta

    SvaraRadera
  7. What a nice and cozy dining room you have and what lovely treasures you found!!! I think you have a better weather that me!
    Enjoy the sun!
    Vale

    SvaraRadera
  8. Ooo en massa fina loppisfynd igen.. Härligt!!
    Vilka fina stolar du har där.. Häligt rum..

    Jaa, ha det så kul på gekås i morgon!!
    får vi kanske se sen vad du köpt dig där ; )

    ♥Mia

    SvaraRadera
  9. Vilka underbara stolar! De är stilrena men andas samtidigt ljuv romantik - härligt! Du verkar var en fena på att göra loppisfynd överhuvudtaget, ser jag nedan, och vågen är SÅ fin!

    Varmaste hälsningar, Helena, The Swenglish Home

    SvaraRadera
  10. Vilka fynd!!
    Hängaren med text är ju ljuvlig!
    Den ser gammal ut.

    Jag är så himla loppissugen.
    Ska försöka ge mig i väg i helgen.
    Bara att gå runt och vrida och vända på sakerna en stund är ju halva grejen=))

    Hoppas att du får en bra dag/
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  11. Men så fin hängare!!!
    Å stolarna...mmmmmm.....
    Kram Agnetha

    SvaraRadera

Tack snälla du för att du tar dig tid att skriva en rad.