onsdag 21 april 2010

Vår med förhinder

Idag har våren tagit en liten paus (tillfällig hoppas jag) för här har det regnat o snöat o haglat om vartannat, inte kul alls.
Igår när solen sken fotade jag innifrån köket då solen lyste så vackert.
Lite vårtecken blit temat hos mig idag, o om ni kikar till vänster på bilden ser ni trollhasselns gula trollblommor som blommar väldigt sent i år, den brukar blomma i januari-februari i vanliga fall.
En underbar vårbild som dottern fotade i helgen, vide som är så vackert, ni skymtar den rostiga stora korgen som följde med mig hem från tippen för ett tag sedan.

Krokus som är vackert randad i vitt o ljust lila, klicka gärna på bilden så ser ni tydligare.

Och här en liten älskling, en helleborus av något slag ( ja julros allttså), När en av grannarna flyttade så ändrades det i trädgården och växter fick inte längre vara med i gemenskapen där, så jag frågade om de fick flytta hem till vår trädgård och så blev det.
Kan ni tänka er att kasta ut en sån goding.
Imorgon har jag ledig dag, ska bli så skönt.
Ha en skön dag imorgon ni också
Annelie
Ps: Ni missar väl inte min utlottning, klicka på etiketten tävling så kommer ni dit.

7 kommentarer:

  1. Hallojsan!

    vilken fin färg det var på julrosen!..tur att du kunde rädda den..inte kasta såå fina växter ;)

    Här har det ocskå haglat och snöat! Inte kul alls!

    Ha det så bra! Kramis Sanne

    SvaraRadera
  2. Härliga vårbilder,julrosen är underbart vacker.
    kram
    ninni

    SvaraRadera
  3. Hej!!
    Härliga vårbilder här hos Dig!!!
    Blir en fin avslutning på min lilla bloggrunda;o)

    Kram Kram Malin

    SvaraRadera
  4. Såå mycket vackert där är hemma hos dig..

    Jaa, idag har det verkligen varit ett knepigt väder här.. suck..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  5. Åh så mycket härliga vårbilder, Julrosen var så vacker!
    Ha en fin Dag!
    Kram Kathrine

    SvaraRadera
  6. Vad mycket underbara vårbilder.Julrosen var så himla vacker.Ha en fin dag !Kram Rita ♥

    SvaraRadera
  7. Du visar ändå ljuvliga vårbilder! Det är en tröst när kylan biter och det snöar och har sej!!!
    Tack för titten hos mej!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera

Tack snälla du för att du tar dig tid att skriva en rad.