fredag 16 april 2010

Åter till vardagen, men drömmen finns......

Ett gammalt hjul från en spinnrock som står i vårt vardagsrum ( vet ej riktigt vad jag ska göra med det, men tycker det är vackert, några ideer??) hjulet får symbolisera vardagen som rullar på igen.
Men tänk att i tisdags eftermiddag satt det ett gäng glada tjejer och delade en karaff med sangria i hotellbaren, härligt

En av flera vackra tavlor som fanns på vårt hotell, visst är den vacker.

Jag har en ny favoritbutik Desigual, oj oj oj vilka kläder, väskor sjalar. helt underbara och att det sen fanns en butik i nästan varje kvarter inne i city gjorde ju inget. Alltid fanns det något nytt att upptäcka.
Bilden är från den delen av butiken med de mildaste färgerna, men jag älskade allt som fanns där, den som kombinerade ihop dessa färger o tyger är ett geni.
Kolla dessa gatlyktor, och den underbara gränden.
Funderar ni på att åka till Barcelona, tveka inte utan åk.
I morgon får det bli en loppistur, det var länge sen senast, ska bli kul o jag hoppas på fynd så klart. Lovar att visa resultatet för er.
Kram på er
Annelie

6 kommentarer:

  1. Åh så underbart du verkar ha haft!
    Och vilka fina bilder du delar med dej av!
    Hoppas du får en fin Helg!
    Och att du hittar mycket på loppis!!!!
    Kram Kathrine

    SvaraRadera
  2. hei,
    ååå så vakre bilder,nydelig tur,
    gøy med nye butikker som har sååå mye fint.
    ønsker deg en herlig helg,
    klem fra sylvia

    SvaraRadera
  3. Hjulet kan du måla vitt.. Sen göra en takkrona av den med levande ljus.. eller hänga torkade örter upp och ner i den..

    Ha en skön helg!

    Kram Mia

    SvaraRadera
  4. Hej! Det låter härligt med en semestertripp till Barcelona med väninnorna. Man borde göra sånt lite oftare. Ang. hjulet..jag har ett precis likadant hjul och jag har som du funderat lite på vad jag ska göra med den. Men tankarna har varit som föregående "talare"No. Mia. Måla den vit! Hitta gamla rostiga kedjor och hänga upp den som takkrona, eller varför inte göra en snygg anordning som sänghimmel, det vore riktigt läckert! Ha en trevlig helg!
    //Päivi

    SvaraRadera
  5. Jättefina saker du visar , jag älskar oxå allt med rosor o i mitt torp har jag massor av rosensaker
    Hälsar Eva

    SvaraRadera
  6. Ser ut att ha varit en trevlig resa!!!

    Ha det bäst;o)
    Kram Kram malin

    SvaraRadera

Tack snälla du för att du tar dig tid att skriva en rad.