fredag 23 april 2010

Lyktor fredagens tema

Jag erkänner, jag är en samlare och då inte bara av en sort utan flera.
För det är väl så att om man har 3 st så är det en samling.
Så här kommer några av mina (fler än 3) lyktor, jag gillar skenet från lyktor och att det är lite säkrare att tända ljusen där, de är ju så att säga inomhus.
Gillar formen jättemycket på lyktan ovan.
Tror nog att detta är min favorit, har köpt den på en webbutik någonstans i etern.
Här kan jag ju faktiskt pynta lite i lyktan om jag vill, men just nu får den vara som den är, bara ett par ljus.

Ett loppisfynd, lyktan har faktiskt slipat glas o den måste vara gammal, jag tycker den är jättecharmig, visst är den.

En enkel liten lykta på på den vackra franska gamla gjutjärnskroken i vår hall

En rostig gullig gammal en som fått stå ute under all snö i vinter, men den har bara blivit vackrare av det.
Hoppas ni får en härlig vårlördag i morgon, själv ska jag jobba.
Sköt om er
Kramar
Annelie

7 kommentarer:

  1. Så fina allihopa fast den näst sista var så där extra charmig. Ja visst lyktor är ju sveriges " thing" under säljet förra året och detta sålde vi mest ljusluktor och ljusfat framför allt. Så vi har nog en svag punkt vi svenskar för lyktor. Tror jag som mest ägt 17 st i en lägenhet på 64 kvm. Till sist blev sambon tokig så vi gav bort alla utom 3 som vi själv har , Dem finaste :D

    Ha en underbar helg

    Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Din samling är underbar. kram/Ingela.

    SvaraRadera
  3. Wow så vackra lyktor - den där antika var min favorit!

    Kram Maud

    <Gårdsromantik-ljuvlig-lantromantik-på-nätet

    SvaraRadera
  4. Vilka underbara lyktor du har.Bara Älskar lyktor.Önskar dej en fin dag kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  5. Ohhh så vackra lyktor du har, gillar allihopa. Ha en fin helg trots jobb. Kram Paula

    SvaraRadera
  6. Så många fina lyktor du har, jag är ju svag för rost....så den sista blir min favorit!!

    Kram Kram Malin

    SvaraRadera
  7. Verkligt fina lyktor i samlingen.Den sista har nog allra mest charm på sitt sätt.
    Den med slipat glas var ju också ovanligt fin.

    Ha en fortsatt bra helg!
    Kram Margareta

    SvaraRadera

Tack snälla du för att du tar dig tid att skriva en rad.