torsdag 22 april 2010

Torsdagsledig o lite småduttande

Jag har ju varit ledig idag, ooooh så skönt.
Jag har gått omkring här hemma och småduttat med allt möjligt.
Hade en planka stående i tvättstugan o jag har sneglat lite på den ett tag o idag blev den först vitmålad o sen fick den an adress från Barcelona.
Jag använde mina zinkschabloner och nu sitter den över ingången till vår hall.
Tycker det blev riktigt bra, visst är det smidigt med schabloner.
Flyttade runt saker hit o dit o stoppade undan en del o tog fram annat, ja ni vet.
Såssnipan med denna ljuvliga Saint Paula fick plats i gjutjärnskorgen

Älskar detta lilla lilla glas med sitt fina slipade mönster, det ligger en liten pappersros inuti.

Här är auktionsfyndet från helgen, ett gammalt litet bord med ihopfällbara ben, har aldrig sett ett sånt förut. har nu fått en första lager av färg, imorgon kommer nästa o sen flyttar det in i sonens rum är det tänkt.

HOPE
Gillar det ordet
De här bokstäverna säljer de billigt på Chili, fast de är förstås svarta då ( jag har målat mina vita o shabbat dem lite)
Det blev en väldigt blandad kompott idag, ungefär som min dag varit lite småduttande.
Kramisar på er
Annelie

10 kommentarer:

  1. Underbara bilder från dej!
    Så fint bordet var!
    och skylten så fin!
    Hoppas du får en fin Helg!
    Kram Kathrine

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga bilder.WOW vad stora och snygga bokstäver tycker oxå att ordet Hope är underbart.ja det var riktigt läckert.Önskar dej en mysig dag kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  3. Kul med dagar då man vill flytta runt och dona i hemmet..

    ♥Mia

    SvaraRadera
  4. merci de ton passage chez moi.
    je découvre ton univers.

    bonne journée

    manon

    SvaraRadera
  5. en så fint du gjort med bokstäverna, vilken idé du gav mig nu... :o). Bordet är ljuvligt och jag är själv på jakt efter ett mindre klaffbord, men i sommar hittar jag nog ett, det är ju mycket loppisar och auktioner på sommarn och vi ska ju på Sverigeturné i sommar så jag känner på mig att ett sånt kommer i min ägo...

    Så kul att du gillar mina små fräckisar och tycker du är duktig som kommer ihåg dom, för ska jag själv "berätta" en historia så förstör jag den innan jag hunnit börja...hi hi

    Ha en fantastisk dag och helg och ta hand om dig!

    Kramar & tankar

    Måddan

    SvaraRadera
  6. Häftigt med bordets ben! Har aldrig sett eller hört det innan. Snyggt det blev med adressbrädan.

    Kram Mimmi

    SvaraRadera
  7. Inspirerande bilder. Bordet var tilltalande.
    Texter med hjälp av schabloner blir ju så fint.Och roligt är det att plocka om saker som man har.
    Ha en bra helg!!
    Kram Margareta

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Ditt fyndade bord var ju så fint, och jag tyckte att jag såg en korgstol där också...är på jakt efter sådana.
    Skylten blev inte dum alls, jag har aldrig provat det med scabloner. Kanske jag skulle...
    Ha en trevlig helg!
    Kramar i massor!
    Anna

    SvaraRadera
  9. Beautiful stuff you show Annelie! Lovely stenciled address from Barcelona! I like your glasses and the table is a beauty! What a creative time you had!
    Wish you a sunny week end!
    Vale

    SvaraRadera

Tack snälla du för att du tar dig tid att skriva en rad.