lördag 10 april 2010

Burkavalkad o handbagage

Dagens tema får vara fågelburar som jag har en liten samling av som ni sett, denna har jag visat tidigare o jag gillar den för storleken o formens skull, sen var den ju ett fynd också.

Här är min andra stora bur som har en madonna med barn inneboende, älskar också formen på denna. Jaa jag gillar fågelburar helt enkelt, det bor en liten samlare i mig som ni förstår.

I vårt kök hänger det 2 st burar, en i fil de fer och en som jag gjort av en lampskärm, det är ett bra tips att titta hur stommen till lampskärmen ser ut, de kan ha riktigt snygga former o bli vackra burar, kolla på loppisar o second hand.

En till loppisfyndad fågelbur med rostig härlig botten, ja nu har ni sett några av mina burar.
Visst är det härligt dekorativt med fågelburar och man kan variera innehållet i det oändliga.
Nu har jag packat mina väskor för resan till Barcelona, kl 8.00 bär det av härifrån.
Ska faktisk ha denna söta väska som handbagage, lagom i storlek tycker jag.
Väskan fick följa med mig hem från en second hand förra våren, jag älskar motivet o brukar ha den stå som dekoration lite här o där.
Ha nu en underbart skön vårhelg o start på nästa vecka
Många kramar på er gulliga som tittar in hos mig
Annelie

16 kommentarer:

  1. Så mpnga fina fågelburar du har!

    Den där resväskan var väl för underbar!


    Kram Maud

    SvaraRadera
  2. Vad många härliga fågelburar du har!!!Underbar resväska.Kram Rita ♥

    SvaraRadera
  3. Så många fina burar!!

    Åh, jag hoppas du får en underbar resa!! Ha det så kul!

    Kram Mia

    SvaraRadera
  4. Åh, vilken vacker väska! Vad många fina fågelburar du har. Vart hittar man sådana?

    Trevlig tur!!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Jag förstår din kärlek till fågelburar, dem är ljuvliga speciellt dem äldre och asiatiska älskar jag :)

    SvaraRadera
  6. Så många fina burar du har! Jag har allt några stycken jag med, så även jag kan nog kalla mig för samlare, hihi.

    Ha en underbar resa!
    Kram Marie

    Ps. Nä, det blir ingen loppis i år. Det kommer att bli något annat istället, berättar mer lite längre fram!!!!

    SvaraRadera
  7. hej igen tänkte bara smyga hit och tipsa dig om min tävling på bloggen :)

    Kramar Malin

    SvaraRadera
  8. Vilken fin samling du har! Tycker som du mycket om fågelburar! Har en likadan som den du visar med lite rund form och bara älskar den! Har faktiskt sprutmålat den vit...blev jättefin;)
    Trevlig resa!

    Kram Adela

    SvaraRadera
  9. Vilken fin blogg du har! Så vackra bilder, väldigt inspirerande. Jag tittar gärna in hos dig igen, och nu ska jag se om jag lyckas anmäla mig till din tävling också...

    Kram Outi

    SvaraRadera
  10. Hei..så flotte fuglebur du har..jeg er også storsamler på slike bur. Så nå håper jeg at jeg finner flere på vår sommerferie i Provence. Takk for hyggelig hilsen hos meg..og lykke til i trekningen;o) Klem fra Maliva

    SvaraRadera
  11. Dessa burar!
    Så vackra! Och så svåra att få tag på=))

    Vilken vacker väska du har som handbagage!
    En sån blir aldrig omodern.

    Hoppas att du har en riktigt bra resa och njuter i massor/
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  12. Hej hej.
    Det låter ju härligt med en resa.
    Älskar din samling med fågelburar.Har bara en,men vill gärna ha mer och spanar på loppisar...Rostiga är ju så fina.
    Må så gott
    Kram Anette

    SvaraRadera
  13. Oj så mycket fint du visar ! Älskar oxå burar de passa överallt !
    Kraam/Lotta

    SvaraRadera
  14. Här fanns det mycket vackert att titta på, så jag bokmärker och kommer tillbaks. Jag undrar om du tycker lika mycket om fåglar som du tycker om burar, för då finns det en passande tävling för dig på min blogg.

    Ha det fint i Barcelona.

    SvaraRadera
  15. Vilka härliga fågelburar du har! Cerkligen en fin samling...
    Och ditt lilla handbagage är bedårande!
    Ha nu en skön tripp till Barcelona!
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  16. Hej kompis vilken härlig sida du har,
    Det är du.
    Tack för alla dagar vi och våra vänner har haft!
    Det var roligt att bli väckt i morse av en liten som ropade MAMMA.
    Kram Maria

    SvaraRadera

Tack snälla du för att du tar dig tid att skriva en rad.