lördag 17 april 2010

Lördagens loppisfynd

Tidigt i morse åkte vi iväg, mamma och jag till en loppis i grannkommunen och jag fick med mig en hel del fynd hem. Så det blir bara loppisfynd på mina bilder idag.
Här en söt liten silverskål med sockertång, vet ej om de hör ihop. Ett decilitermått som saknar öra men det gör mig ingenting. Ett vackert snapsglas på fot, till vårblommorna tänkte jag.
2 st krusifix o ett radband med kors.
Jag har radat upp dem på min stege för att fota.
Fick ögonen på en vacker text en bit bort på borden och ni vet ju hur hjärtat slår o man tänker, bara ingen annan hinner dit före mig. Men det var ingen annan som var intresserad just då av dessa vackra gamla burkar så jag kunde köpa dem.

Brickan i vackert mönster är av gjutjärn, tänkte det kunde vara bra för fikastunderna i trädgården framöver. Några vackra ljusstakar för en tia. Och det charmiga stället för strykjärnet.

Hittade också en helt underbar kruka i en vacker beige färg, en tillbringare , en såssnipa o ett vackert fat med bedårande rosmönster.
Visst är det härligt när man kommer hem med sina fynd från en loppis, att ta upp ur sina påsar o se vad som följt med hem.
Men nu behöver jag göra en utrensning bland mina grejer o kanske vara med på nån bakluckeloppis i närheten, det vore kul.
Krukan med en vacker vit pelargon, jag var ju tvungen att testa hur det såg ut, ska nog ha någon högre växt i den stora krukan tror jag.
Jag ropade också in en sak på auktionen som avslutade loppisen, men det visar jag en annan dag.
Imorgon blir det lite plantering utomhus har jag tänkt mig.
Ha det gott
Annelie

6 kommentarer:

  1. Åh, så moro (kul) å se hva du har kjøpt! Jeg har også vært på loppemarked i formiddag, og fant noen fine ting. Skal ta bilder imorgen. (Rakk ikke idag; har gjort uteplassen klar for SOMMEREN!!)
    Titt inn til meg søndag eller mandag og se på mine fynd.
    Vi har ingen baklucka loppis her i Norge, men jeg har solgt noen ting jeg ikke trenger på QXL nettauksjon. Det er moro (fortfarande betyder dette KUL) å kjøpe noe for kr 10 og selge det for 110!
    Alt du har kjøpt var fine ting, men den lille skålen med lilla blomster var nydelig! (Jättefin)
    Flere loppis neste helg?

    SvaraRadera
  2. Åh, vilka fina grejer du hittat. Burkarna är bara såå fina. Förstår att du är glad att du hann....

    Älskar också loppisar och är en riktig prylmänniska, så jag handlar och handlar och är sååå lycklig över mina fynd....

    Ha en fin fortsättning på helgen!

    Kram

    Måd

    SvaraRadera
  3. Men vad med fynd du hittat! Kul!!

    Tror det blit superbra att hänga redskap i hjulet ; ) Snyggt!!

    Ha en skön Söndag!

    Kram Mia

    SvaraRadera
  4. Vilka härliga loppisfynd du har gjort!
    Alltid kul när man kan göra fynd!
    Ha en fin söndag!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  5. Åh så mycket fina saker du hittade på loppisen vad roligt för dej!
    ha en fin Söndag!
    Kram Kathrine

    SvaraRadera
  6. Oj vad du har fyndat :) massa fint du fick med dig hem ju, tur att ingen annan hann före dig ;)
    hihi

    Kram Malin

    SvaraRadera

Tack snälla du för att du tar dig tid att skriva en rad.