söndag 18 april 2010

Penseer o rost

Våren har blåst här i vår stad idag men solen har visat sig litegrann, så jag passade på att röja o plantera lite i trädgåren
Jag har ett bord gjort av ett symaskinsstativ o på det bordet har dessa saker varit gömda under snön hela vintern o klarat sig utan skador.
Skålen fick nytt innehåll, några småblommiga penseer.
I höstas hittade jag 2 st gamla rostiga kundkorgar på en loppis, 5 kr st , vilka fynd tyckte jag men loppisförsäljaren tittade lite lurt på mig där jag stod o log lyckligt.
Korgarna har också fått vara ute i vintern o bara blivit vackrare.
De vita penseerna ska väl få lite sällskap så småningom.
Penseer även i de stora korgarna, syns knappt på denna bild.

Min lilla asiatiska hörna i trädgården börjar så smått att vakna till liv, gyllenlönnen som är min favorit blad lönnarna har sprängfyllda knoppar, likaså de rödbladiga kompisarna.
I mitten bland dem står denna lilla kinesiska lykta som fått snygg patina av att stå ute i ur o skur.
Jag har tampats med rosorna lite idag och klippt bort de grenar som snön brytit av, många grenar blev det.
Men det är ju bara bra att gallra ibland.
Hoppas ni haft en skön helg mina vänner
Kramar
Annelie

8 kommentarer:

  1. Så fin kundkorgen var! Konstigt med loppisförsäljare att de undrar vad vi ska ha det till när det är de som säljer det....
    Gillar dina loppisgrejor i förra inlägget också!
    Ha en skön kväll!
    Kram Anna
    (själv ska jag se på Bröllopsfotografen)

    SvaraRadera
  2. Det är så fint med växter och rost ihop. Kundkorgarna var ju riktigt charmiga.Och så mycket fina fynd du gjorde igår.Oh, vad det är roligt med loppis.
    Ha en bra söndagkväll!
    Kram Margareta

    SvaraRadera
  3. Hallojsan!!

    javisst har det varit mysigt att vara ute och fixat!..Men vad fint det var med rostiga kundkorgar!!..vilken idé!!

    ha en bra start på veckan!!

    Kramis Sanne!!

    SvaraRadera
  4. Fin blogg du har! Hittade hit genom en annan...
    Ha det gott!
    //Bri

    SvaraRadera
  5. halli hallå!
    härligt vacker utredning annelie!!!
    må väl, varmkram lotten

    SvaraRadera
  6. Åh så underbart med dom rostiga kundkorgarna!
    Förstår om du blev glad!!!!
    Ha en fin vecka!
    Kram Kathrine

    SvaraRadera
  7. Mmm!Rostiga kundkorgar tackar man inte nej till=))
    Fick sån där "nu vill jag sitta ute och dricka kaffe"känsla av ditt inlägg!
    Mysigt!

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  8. Rust, grønt og blomster er så fint sammen;o) Her snør det litt igjen...så jeg må nok vente litt til før jeg begynner å plante ute. God kveld til deg fra Maliva

    SvaraRadera

Tack snälla du för att du tar dig tid att skriva en rad.