torsdag 29 april 2010

Små detaljer

Är väldigt förtjust i gamla pärlhalsband och köper med mig hem från second hand o loppisar, men jag har väldigt väldigt sällan på mig dem utan de hänger här o där på pigtittare som dekoration.
Se hur gammalt o vackert spegelglaset är, ser speglarna ut så faller jag pladask för dem.
Det här gillar jag också (som ni vet), det finns ju bokstäver på den o den är så charmigt sliten
I vanliga fall står den o är söt bland lite annat smått o gott

Denna lilla lilla raring hittade jag faktiskt på Gengåvan för ett tag sedan
en yttepytteliten hålslagare och den gör bara 2 hål, men jag har den bara stående på min chiffonje för att den är så liten o söt o vackert sliten av tiden.

Fyndade rosor häromdagen, ganska starkt rosafärgade inuti men ljusa på utsidan
de piggar upp tycker jag.
Jobbardag halva dagen imorgon sen blir det nog en tur till en butik på landet för min del o loppis på lördag tror jag.
Ha en skön valborgshelg och njut av våren
Varma kramar
Annelie
Ps: Ni glömmer väl inte att vara med i min utlottning, sista dagen lördag.

7 kommentarer:

  1. Hej hej.
    Gillar också pärlhalsband,ja gamla smycket över huvudtaget.Monarkmärket så fint,en liten raritet.
    Butik på landet och loppis...låter så kul.Ungefär vad jag hade tänkt mej till helgen också.
    Trevlig helg och hoppas det blir några fynd.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Så mycket fint du bjuder på, visst är det vackert med gamla pärlhalsband.....Hoppas att du får en riktigt Trevlig o Skön Valborgsmässoafton! Vårkramar till dig! Therese

    SvaraRadera
  3. Lovely details Annelie! They oftemn makes the difference!!! Your roses are stunning!
    Happy week end!
    Vale

    SvaraRadera
  4. Jag gillar oxå gamla pärlshalsband!!!

    Trevlig Valborg;o)
    Kram Kram Malin

    SvaraRadera
  5. Har oxå pärlhalsband som dekoration lite överallt i sovrummet. Så fina som dem är att bara hänga lite sådär nonchalant

    Ha en underbar Valborg

    Kram Malin

    SvaraRadera
  6. Hej! Jag är också en älskare av pärlhalsband.
    Jag har mina i ett gammalt smyckeskrin där de får hänga ut lite slarvigt. Jag använder mina flitigt, det är jättesnyggt med flera pärlhalsband i olika färgskiftningar och längder runt halsen. På kvällen åker dom tillbaka i smyckeskrinet igen. Trevlig Valborg!

    SvaraRadera
  7. Fint med pärlor..
    Vilken fräsig gammal hålslagare där..

    Ha en fortsatt fin helg!

    Kram Mia

    SvaraRadera

Tack snälla du för att du tar dig tid att skriva en rad.