torsdag 24 mars 2011

Urtavlor och annat

Hej på er kära vänner, har precis kommit in efter en blåsig men skön promenad.
Röjningen och omflyttningen fortsätter i Rosor och Spetsar-hemmet.
Skönt men rörigt.
Lovade ju att visa vad jag hittade på min lilla runda i lördags,
bl.a. denna underbara urtavla fick följa med hem
Jag tycker att de är så dekorativa.
Min gamla mjölkprovningslåda har fått en plats på väggen och blivit en liten liten hylla
och i den finns lite smått och gott

Några nummerskyltar bor numera på stegen

Ikväll efter jobbet (har en lyxig 4-timarsdag idag) åker jag hem till en väninna och äter tjejmiddag ihop med en hög andra väninnor, det kallar jag också lyxigt.
Ta hand om er där ute och blås inte bort
Kramar
Annelie

9 kommentarer:

  1. Hej Anneli
    Oj va fint du gjort ,jag måste nog ta en tur o se om jag kan göra nå fynd också blir så sugen på nå nytt... de enda jag gör är att måla måla ..
    Ha en toppen kväll med tjejerna
    Kramen Anette

    SvaraRadera
  2. Mjölkprovningslådan minns jag från min barndom, tänk att få tag på en sådan!
    Ha en mysig tjejkväll, förstår att det blir mycket fniss!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Kan bara säga lovely!!!!!!
    Så mycket fint!!!!
    Ha EN fin helg!
    KramIs Kathrine

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Viken fin mjölkprovningslåda du har - jättecharmig.
    Hoppas att du får det riktigt kul på tjejmiddagen ikväll)
    Ha det gott
    Stor Kram Annelie ♥

    SvaraRadera
  5. Så kreativ du är, det är riktigt roligt och titta på din blogg.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  6. Så härliga bilder! Det blev ju jättefint med urtavlan.
    Ha en underbar helg.
    Susanne

    SvaraRadera
  7. Hur och var i tusan får folk tag i urtavlor??? Jag har också några urtavlor, när jag slått sönder ett par veckarklockor, men de visade sig vara av papper!!!!
    Jättefin idé att sätta lådan på väggen - och av det fick jag nu en idé (bara jag skulle hitta en vägg...).
    Otroliga loppisfynd har du gjort!

    Ha en skön helg!
    Kramar, Pia

    SvaraRadera
  8. Ojoj vad mycket fina grejer du har. Mjölkprovningslådan hade jag gärna lagt beslag på..

    Kram Maidi

    SvaraRadera

Tack snälla du för att du tar dig tid att skriva en rad.