söndag 13 mars 2011

Loppisfynd och drömmar

Söndag igen mina vänner, och vilken söndag sen med flera plusgrader,
vindstilla och snö som smälter.
Det gillar jag.
I torsdags var jag på en liten loppisrunda här hemma och i en grannkommun,
lite smått och gott fick jag med mig hem som ni ser.
Beige/Vitt porslin är jag svag för så några vackra fat fick det bli,
en härlig stor gammal glasburk , ett litet kassaskrin i plåt
Och denna helt underbara såsskål (tror jag att det är)
Den ska få agera blomkruka så småningom .
Regskylten är fyndad på tradera och kom hem med post samma dag som mina loppisfynd

Linnehanddukar med monogram, kan man få för många såna ?
Hittade en med mina initialer - lycka

Lite pyssel hann jag också med på min lediga dag,
jag målade denna vackra möbel som jag loppade förra året.
Först fick den turkos färg, lite inspirerad av mitt lilla hörnskåp
men det blev för mycket av det goda, så några strykningar av vitt och jag är nöjd.
Drömmen jag har med denna möbel är att jag ska stå bakom den i min lilla butik,
någon gång.
Drömma är väl härligt
Här ser ni andra sidan av möbeln, med en låda och plats för annat bakom.

Jag har det så lyxigt att jag har semester nästa vecka,
tänkte röja här hemma - det behövs, köra saker till tippen och gengåvan
Och njuta lite
Ser ni vad jag skrivit på min stora svarta tavla som möter oss när vi ger oss av hemifrån
" Ny dag Nya möjligheter"
lite pepp inför skoldagen för barnen och jobbdagen för mig och mannen.
Kramar
Annelie

13 kommentarer:

  1. Villka fina fynd du har gjort ♥ det roligaste är ju att man aldrig vet vad man kommer hem med! jag gjorde oxå lite fynd på min loppis runda... Ha en skön semester kramiz Jessica

    SvaraRadera
  2. Verkliga fynd ! Soppskålen ser charmig ut ! Ja ditt målade "bord ser ju tjusigt ut... Man skall ju alltid ha drömmar !
    Skön semestervecka till dej !
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  3. Åhhhh så mycket fint du hittat!!!!
    Hoppas du får en underbar Seméstervecka!
    Kram kathrine

    SvaraRadera
  4. Nämen...? Det var då en fantaskisk skål på ben och möbeln då!?!!! Förtjusande försäljningsdiks!!!

    Önskar dig en trevlig ny vecka!!!!

    Kram Pia

    SvaraRadera
  5. Jag tror din försäljningsdisk har varit en lärarkateder... el nåt för prästen...
    väldans snygg i alla fall.
    Fina fynd dessutom.
    Jag blir en av dina första kunder, bara så du vet ;-)
    Ha en bra vecka!!! kram elsamarianne

    SvaraRadera
  6. Härligt vitt porslin du hittat! Själv tror jag inte jag har en helvit porslinssak, jag gillar ju mönster och färg. Är det en talarstol eller en predikstol från nån missionskyrka du köpt. Den blir jättefin som affärsdisk. Man skall hålla sina drömmar vid liv!
    Ha en fin start på nya veckan!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  7. ÅÅÅ så masse fint du har funnet deg...

    klemmer til deg =))

    SvaraRadera
  8. Hej
    Så mycket fint du kom hem med
    Vackra handdukar och vitt porslin kan man inte få för mycket av
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  9. Hej kikar in på din fina blogg o blir inspirerad .
    Va kul med loppisar ,här uppe är de lite dåligt med såna just nu ...
    Ha en trevlig semestervecka
    Kram Anette

    SvaraRadera
  10. Undrar varför jag aldrig hittar vitt porslin tänker jag när jag ser ditt!
    Letar jämt efter det.

    Vilken möbel!
    Vem vet din dröm kanske blir verklighet en dag?
    Då har du garanterat en fin möbel som väntar på en uppgift!

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  11. Åhhhh så heldig du har vært! Synes det er nesten umulig å finne slikt på loppis her...:(
    Men heldigvis bor jeg helt på grensen til ditt vakre land så skal se det blir en og annen svensk skatt på meg også etterhvert <3

    Nyt tirsdagen!

    Klem,Hanne

    SvaraRadera
  12. Ååå vilken ljuvlig butikspryl..ser ut som en sådan lärarna stod i förr i tiden.. Drömmer också om en butik..tänk att få gå och pyssla med vackra saker hela dagarna..mmm..drömmer :)

    Ha det gott! Kramis Sanne

    SvaraRadera
  13. Halloj!
    Ny dag och nys möjligheter,det gillar jag.
    Visst är det härligt att få drömma lite.Och vem vet,rätt vad det är,så kanske det slår in.
    Ljuvliga fynd du har gjort.
    Må så gott
    Kram Anette

    SvaraRadera

Tack snälla du för att du tar dig tid att skriva en rad.