söndag 6 mars 2011

Ett litet turkost skåp

Ja ett litet turkost skåp har blivit till här idag,
hittade ett gammalt hörnskåp i källarloppisen för ett tag sedan, då var det målat i en smutsbeige färg och en tapetbit satt fastklistrad på dörren.
Under tapeten fanns flera lager med färg, den beiga, en vit, en turkosblå och så delar av en allmogemålning.
Jag gillar att man kan se alla på dörren, skåpets färghistoria

Målade skåpet i en turkos nyans, gillar turkost för tillfället och shabbade sen lite.
Är jättenöjd med resultatet.
Har lite planer på var det ska sitta.
Nu när jag varit sjuk och inte orkat göra så mycket har jag i mitt huvud möblerat om i vårt vardagsrum och i ett tv-rum, men möbelflytten får vänta till en annan helg.
Men har under helgen sprungit runt med måttstock och mätt och filurat.
Måste då också måla ett gammalt ekskåp som ska ner till vardagsrummet.
Men det får nog bli vitt


Den turkosa färgen är lite inspirerad av mina donnor som har en så vacker turkos nyans, jag tycker att turkost är så vackert mot det vita.

Vårens "nya" väska - en gasmaskväska från andra värdskriget
Jag tycker den är skitsnygg men den är lite rostig på spännena så det får jag göra något åt så inte mina kläder får rostfläckar
Någon som vet hur jag ska göra ?
Imorgon blir det jobbet igen efter över en veckas sjukfrånvaro
ska bli riktigt kul för jag gillar mit jobb.
Hoppas allt är bra med er
Kramisar
Annelie

9 kommentarer:

  1. Hej Annelie!

    Tack för titten hos mig! Sanslöst vackert skåp du shabbat till. Är också lite svag för turkos färg. Roligt med dalmålningen som kikade fram bland alla lager. Gillade ditt månadsfönster jättemycket! Nu fick jag massor av inspiration.

    Hoppas att du får en skön start på veckan!

    Kram Anna-Lena

    SvaraRadera
  2. Så stilig skap ...nydelig patina og farge...

    Ønsker deg en fin uke

    Klemmer =))

    SvaraRadera
  3. Hallojsan Annelie!!

    Vilken häftig färg..så snyggt att du tog upp den gamla färgen som doldes där under tapetsnutten!!
    Jag gillar de n lilla madonnan som skymtar på ena bilden också!!

    Det bästa med att vara sjuk ( ialla fall är det så för mig) att man inte orkar göra något utan laddar energi och gör upp en massa planer som kan sättas i verket när man väl är frisk igen!!

    Ska bli spännande att se vad du nu har hittat på!!

    Ha en mysig söndagskväll!! Kramis Sanne

    SvaraRadera
  4. Det var ett härligt litet hörnskåp! Stod just och funderade på ett sådant lite tidigare idag... på en plats där vi renoverar lite just nu...
    Kan du inte prova med lite stålull, för att få bort rosten. Jag vet inte om det fungerar, men du kan ju prova...
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  5. Åhh så mycket fint du visar"!!!!
    Önskar dej en ny fin vecka!
    Kram kathrine

    SvaraRadera
  6. Oj vad du fyndar o piffar till saker, så de blir gudomliga... Ha en fin start på veckan kramiz Jessica

    SvaraRadera
  7. Jädrans! Så fint skåp!!
    Vilken energikick.
    Snyggt målat.

    Jag brukar borsta med stålborste på rostiga spännen och sen olja in dom.
    Men hur det funkar på sånt som ska vara i närheten av kläder törs jag inte svara på.

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  8. Turkost är fint! Skönt att du kryat på dig.
    Kram!

    SvaraRadera
  9. Tack snälla för den fina hälsningen!
    Gissa om jag blev glad och överraskad, det känns riktigt roligt.
    Synd att det blev så dåligt väder igen, när det var så fint här om dagen, fast det är väl bara tillfälligt hoppas vi. Skåpet var fantastiskt fint med den färgen, håller som bäst på att göra om i matrummet, skulle gärna vilja ha lite inslag av den turkosa färgen där.

    Sköt om dig!

    Kram Helen

    SvaraRadera

Tack snälla du för att du tar dig tid att skriva en rad.