söndag 20 mars 2011

Förvandling och en härlig helg

Växlande väderlek denna helg, först 15 cm snö som vi vaknade till i fredags, sen strålande sol på dagarna med plusgrader och kalla nätter med minus ner åt 10-strecket.
Men våren är på gång, det känns.
Nu till förvandlingen, detta tunga gamla eksskåp har sedan vi flyttade in i huset för 12 år sedan stått i vårt kombinerade kontor/tv-rum.
Men jag kände att det var värt ett bättre öde, så mannen o barnen fick vara flyttkarlar och sen var det målningsarbete för mig.
Klart att det skulle vara vitt
Före bild
Denna inte så roliga men praktiska hylla fick istället flytta upp där skåpet stått för att fyllas av allehanda papper, tidningar och böcker.

Efterbild på samma vägg
Min älskade stege står kvar men har det lite luftigare om sina ben.
Och min lilla disk får tills vidare stå bredvid ekskåpet,
kanske ni tycker att jag har mycket saker och möbler men jag trivs med att ha det så
Less is more - inte för mig även om jag tycker att det är så snyggt hos andra.
Samma vägg igen från en annan vinkel

Har haft en härlig helg med lite shopping i 2 underbara butiker i min grannkommun Tibro
Var en sväng i Susannes lilla mysiga gårdsbutik
och så en titt in till goa Anna och hennes mysiga inrednings och presentbutik
Och inte kom jag hem lottlös, men det får ni se en annan dag.
Idag har jag hejat på Emil och hans handbollslag i 2 matcher som de vann - kul.
Imorgon är det jobb igen efter en skön ledig vecka när jag hunnit med en hel del som jag tänkt mig.
Hoppas solen har värmt er idag
Kramar
Annelie

13 kommentarer:

  1. Hej
    Underbart mycke fint du visar.
    Kram
    ninni

    SvaraRadera
  2. Hejsan
    Jättefint blev de ,du har så mycke fint :)
    Ha en skön kväll
    Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Tack för din kommentar!
    Vilken fin inspirerande blogg du har, vi har lagt oss som följare.
    Vi bor också mellan vänern och vättern:)
    Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Härligt med före och efterbilder, vilket underbart skåp, stor och vacker fågelbur ovanpå också. Ha det gott. Kraaaaam Paula

    SvaraRadera
  5. Nej, inte för mig heller (less is NOT more), när det jäller pryl, möbel, skräp och skrot samling!!!! Jag kan inte avstå något!!
    Din inredning är jättefin och skåpet är något jag skulle vilja ha!!!

    Kramar och ha en fin vecka!
    -Pia-

    SvaraRadera
  6. Hallå där1

    Jag tycker det var fint på båda ställena du visar. Det gamla skåpet är underbart och jag gör som du, det mesta får bli vitt men det var även fint i den moderna hyllan. Det beror ju på hur man stylar sakerna man har i den, eller hur?

    Ha en bra vecka

    Kram Lena

    SvaraRadera
  7. Åhh så fint skåpet blev vilken skillnad!!!!
    Underbara bilder från dej!!!!
    Kram Kathrine

    SvaraRadera
  8. Tjusigt det blev,så kul att fixa o förändra..Du undrade var jag köpt ägget i planteringen,det är köpt i en affär som fanns här, men la ner, sen har jag inte sett sådana mer... jag har tre olika storlekar, men visst är de fina ;) Må så gott kramiz Jessica

    SvaraRadera
  9. Personligen så tycker jag att det är fint med massor av saker!Sådär så att ögon kikar runt hela tiden.
    Men jag får inte till det hemma, utan där blir det mindre och mindre saker av någon anledning=))

    Det där skåpet var kanonfint!!!

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  10. Vad fint det blev! Jag har också ett rum där det finns gott om möbler och annat. En god vän som sov över där sa att det utstrålade så´n värme. Kan man få en bättre komplimang??!
    Kram!

    SvaraRadera
  11. Hmmm, jag är tudelad när det gäller mycket eller lite. Först tänker jag att det är skönt med lite "space" sen flyttar jag dit favoriterna och vips! så är det fullt...
    ett sätt att få båda kanske? less is more o more is more or less.... eller hur man nu ska säga...
    Fint har du i alla fall. Jag gillar din hylla med lådor och korgar och...
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  12. Jättefint gammalt skåp!!!

    Önskar dig en trevlig kväll/M

    SvaraRadera
  13. Hej!
    Vilket underbart gammalt skåp. Du har det så hemtrevligt! Ha det bäst och sköt om dig!!
    Kram Susanne

    SvaraRadera

Tack snälla du för att du tar dig tid att skriva en rad.