torsdag 31 mars 2011

Drömmer om sommar

Hej på er, har haft en tuff vecka

I måndags var jag ju i Götet på en riktigt bra utbildning, och hemma sent.

Resten av veckan har arbetskamraterna varit iväg på samma sak och vi som varit kvar har haft det hett om öronen, så jag har varit så trött på kvällarna.

Men framför tv:n har jag pysslat till några hjärtan av ett underbart gammalt linnetyg

Sen drömmer jag om att få sitta ute i trädgården och bara njuta på mitt favoritställe som syns här.

Den här platsen har varit min favorit ända sen vi flyttade hit för snart 12 år sen.

Jag blir lugn och kopplar av totalt när jag sitter här och de andra i familjen känner likadant.

Så när vi bara hade en gräsmatta satte jag mig ofta här och kände lugnet.

Längtar också efter att få gå omkring i trädgården och nosa på mina älskade rosor, hoppas de överlevt vintern bara.


Nu ska jag kika in till er andra en stund - härligt och avkopplande det med.


Ska bli skönt att vara ledig i helgen, hoppas ni får vara lediga och ha en skön helg ni också

Kramar

Annelie

12 kommentarer:

  1. Hej Annelie
    Jättesöta hjärtan du gjort ,du är duktig du.
    Åhhh vilket mysigt ställa att sitta o koppla av på supermysigt.
    Kramen Anette

    SvaraRadera
  2. Gokväll!! mm vilka fina bilder Rosor är ju bara så fina... Här har det varit en grå dag,var tvungen och besöka blomsterhandlaren för at få lite vårkänsla..Ha nu en skön ledig helg!Kramiz Jessica

    SvaraRadera
  3. Vilket härligt favoritställe!
    Satt nyss och såg ut på den sissta snöhögen som just nu regnar bort. Fasen om det kommer mer snö nu.. Är med så dödens trött på den..

    Nä nu får våren vara kommen!

    ♥♥ Mia

    SvaraRadera
  4. Just nu skulle jag behöva få låna en stund i din favorit hörna i trädgården, där skulle jag bara sitta och göra ingenting bara lyssna på fågelkvitter. Känner mig helt slutkört efter en tuff vecka. Du verkar också ha haft en sådan vecka! Nu är det snart helg och vi kanske får slappna av lite. Det skall ju bli varmt i helgen så vi kanske kan plocka ut ute-möblerna nu!

    Ta det lungt!

    Kram/Helen

    SvaraRadera
  5. Vilka härliga bilder!
    Kan tänka mig att det är en plats för avkoppling.
    Där man bara kan hämta andan och njuta.

    Sött hjärta också!

    Njut av din lediga helg och bara må gott=))
    Här ska städas och packas inför semester.
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  6. Det är inte svårt att tro, att stället är en oas för själen!Der underbart fridfullt ut!! Men, sommar? Får vi den i år alls???

    Kramar och skön helg!
    -Pia-

    SvaraRadera
  7. Vad mer vacker plats att sitta och bort från allt, känner du närmare himlen.
    God natt och trevlig helg.
    Kisses från Kanarieöarna, Yeyita

    SvaraRadera
  8. Förstår att du trivs i den fina hörnan!! Och underbara rosor har du att se fram emot också ser jag.
    Kram!

    SvaraRadera
  9. Jag skulle ge mycket för att ha en sådan ombonad hörna. Vi hade skog och sly på vår tomt så det blev kalhygge, så trädgården är under ombyggnad. Så vi brukar skoja och säga att vi sätta oss i bersån.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  10. Visst längtar man efter grönskande sommardagar och att få njuta nu, efter den långa vinter. Er hörna ser verkligen avkopplande och skön ut...
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  11. Förstår att det är ditt favorit ställe att sitta och mysa på under vår och sommar. Ser fantastiskt ut.Hemtrevligt med alla rosor! Ha det bäst och sköt om dig!
    Susanne

    SvaraRadera

Tack snälla du för att du tar dig tid att skriva en rad.