onsdag 2 mars 2011

Mars Månadsfönster och lite annat

Hej på er och tack för alla kryapådig hälsningar,
lite piggare är jag men inte fit for fight riktigt än.
Månadsfönstret har jag i alla fall fixat till med rätt bokstäver och siffra, och så en önskebild av vitsippor - tänk när de finns att plocka in
Jag har skrapat bort färgen på baksidan av mitt gamla akvarium,
vilken skillnad det blev - så ljust och härligt speciellt idag när solen faktiskt visar sig för oss

Här ligger några underbara gamla psalmböcker från förra och förrförra århundradet, i den ena fann jag det söta korset som nog använts som bokmärke, så söt med marguriter på

Apropå gamla böcker, kolla in denna härliga förstasida i en liten gammal Bibel från 1868
på första och sista sidorna finns antecknat vilka som haft den och i vissa fall när,
härligt när fantasin skenar iväg med dessa namn och vad som hänt dem
Nu ska jag vila en stund så jag får krafterna tillbaka
Hostiga kramar
Annelie

15 kommentarer:

  1. Hej!!!!
    Vilket fint månadsfönster!!!!!
    Inspirerande!!!!
    Ha en fin Kväll!
    Kram kathrine

    SvaraRadera
  2. Nydelige mars bilder...


    Klemmer =))

    SvaraRadera
  3. Trevligt mars-fönster.. Ser charmigt ut.. Gamla böker på svenska vill man inte hitta hos oss. Men dina ser ljuvliga ut..
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  4. Ditt måndsfönster är så vackert! Blev inspirerad av dig men ännu inte fixat något.
    Det är spännande att fantisera om livet förr och du har gjort så fint med de gamla böckerna.
    Krya på dig ännu mer!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  5. Jättefint månadsfönster!
    Ja det ska bli så härligt när man kan plocka in små vitsippsbuketter:)
    Krya på dig nu!
    Stor Kram Annelie ♥

    SvaraRadera
  6. Gillar ditt månadsfönster.
    Blir en påminnelse om att det är nya tider på väg mitt i "vintertröttheten".
    Akvariet är en pärla!
    Fint att smycka med vackra saker.

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  7. Vad fint ditt månadsfönster är, har några fönsterramar , blir nog ett månadsfönster här med.

    SvaraRadera
  8. Hej..

    Krya på dig vidare..

    Har en award till dig..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  9. Hej!
    Oj vilken fin och inspirerande blogg du har. Det är super att jag hittade hit! Kommer verkligen att följa dig. Jag har en gång i tiden utbildat mig inom trädgårdsodling, så det är ett stort intresse för mig. Nu har jag förmånen att åka runt bland Sveriges blomster och inredningsbutiker. '
    Kram Lena

    SvaraRadera
  10. Så fint i ditt månadsfönster och visst längtar man till vitsippstiden, åh vad härligt!

    Krya på dig!

    Kram Marie

    SvaraRadera
  11. Härligt fint i ditt fönster.
    Jag har använt mina madrassöverdrag till madrassöverdrag i mina järnsängar, annars bara lägga i soffan, på fotöljen eller lägga ett täcke i och lägga på sängen...
    kram och krya på dig
    sandra

    SvaraRadera
  12. Lika fint fönster som vanligt!Och akvariet är ju så charmigt..Och gamla böcker...

    Fortsätt att krya på dig!

    Kram Margareta

    SvaraRadera
  13. hejsan!
    man får så härliga vår känslor när man tittar runt på olika bloggar just nu, även här på din fina blogg. Härligt att det äntligen är vårmånad nu, jag gillar ditt marsfönster!
    Ha en mysig helg, kram Rebecca.

    SvaraRadera
  14. Gudomligt vackra arrangemang du gjort!!!!!!

    Önskar dig en fin ny vecka!!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  15. Merci de ton passage,
    De bien belles choses.

    Amicalement,


    Manon

    SvaraRadera

Tack snälla du för att du tar dig tid att skriva en rad.