onsdag 7 april 2010

Våren och mina små madonnor

I helgen gick jag runt i huset och flyttade runt på mina prylar, mina små små madonnor fick nya platser att se ut från.
En liten knäböjande madonna gör sällskap med ett lite rostigt hjärta under den mystiska kupan med lock jag fyndade för ett tag sen på loppis. Där ligger också ett par urtavlor.
En annan liten donna är uppflugen på hyllan i vardagsrummet, hon står på ett litet grytunderlägg i luffarslöjd.
Till vänster om henne en lovely gammal svart korghandväska

Lite vår, visst är snödroppar underbara, dessa är fyllda med många kronblad och bedårande om man vänder upp dem.

Och snart mycket snart mina vänner är sommaren här och då kan jag sitta här och njuta av min absoluta favoritros Celestial, hon syns till vänster på fotot och är helt underbar både i färger och dofter.
Och vet ni jag har vunnit en fin sak i en utlottning här i bloggvärlden, visar er så småningom
Ha det bäst och njut av våren

11 kommentarer:

  1. Ja det är så roligt att flytta om det sker konstant här hemma...
    korgväskan gillar jag:)
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  2. nydelige madonnaer du har,så kjekt å flytte dem,så blir det nytt.
    deilig med våren nå,herlig ute plass du har.
    klem fra sylvia

    SvaraRadera
  3. Ååå vilken härlig hörna i trädgården du har..kan se dig sitta där och njuta av rosens doft! Snart så!!

    ha det gott! Kram Sanne..

    SvaraRadera
  4. Thank you Annelie for your nice visit! You have an enchanting and inspiring blog! I'll come back very often!
    Warm greetings!
    Vale

    SvaraRadera
  5. Vad härligt det ser ut där på uteplatsen.Jag var faktiskt lite sugen idag att ta fram möblerna,men det blev inte av. Får väl vänta någon dga till.
    Fina små madonnor!Jag gillar dom mycket. Också snödropparna är så underbara.
    Ha en fortsatt bra vårvecka!
    Kram Margareta

    SvaraRadera
  6. Ser mysigt ut på din uteplats. Kan riktigt tänka mig hur det ser ut när det blommar!

    Kram Mimmi

    SvaraRadera
  7. ååå så fint att sitta där på på din fina plats och njuta en smula.
    Kram/Ingela.

    SvaraRadera
  8. Jösses vilken mysig uteplats, och snart är det då dags!
    Och sedan när rosen blommar åhhhhhh så underbart!!!!
    Ha en fin dag!
    Kram kathrine

    SvaraRadera
  9. Jag kan se framför mig hur mysigt det är på sommaren när det redan nu är så fint. Mvh Lena

    SvaraRadera
  10. Kul att flytta runt. Det gör man mer eller mindre i perioder. Kul du gillade min kryddhyll.
    Ser härligt ut att sitta där vid rosenbusken. Vi är snart där...
    Kramar till dig
    Anna

    SvaraRadera

Tack snälla du för att du tar dig tid att skriva en rad.