tisdag 20 april 2010

Vackert förfall

En kruka med lökar som är överblommade står utanför vår dörr o väntar på att få komma ner i jorden. Jag stannade till med kameran framför mig o tog en bild, visst kan förfall o överblommat vara vackert.
På sommaren när pionerna tappar sina blad o strör hela rabatten i underbara färger då älskar jag den som mest.
Något annat som är vackert o härligt (tycker jag iallafall) det är inredningstidningar o böcker.
Köpte mig några stycken när jag var i spanien och här kommer några bilder ur en av dem
"Maisons a vivre Campagne"
Klicka gärna på bilderna så får ni en större bild att titta på.
Så snyggt det är med grått o naturens egna färger, eller hur.

Åter bevis på att förfall är så vackert, fullkomligt älskar saker med patina.

Nu mina vänner ska jag gå o sussa, har varit på kurs i Götet idag så hjärnan behöver lite återhämntning.
Tack ni alla goa som tittar in hos mig
Kramar i massor
Annelie

4 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder:) Håller med dig, grått och naturens färger, underbart.

    Ser att du bor nånstans i mina trakter, Skövde. Trevligt:)

    Ha en härlig dag.
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  2. Jättehärliga bilder i tidningen! Det är kul att köpa tidningar när man är utomlands även om man inte förstår så mycket av texten...
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  3. Visst kan vissna lökar vara vackert, dina var det i alla fall. Jag förstorade bilderna från tidningarna och det var mycket inspirerande, fina grå färger!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Ser ut att vara jättefina bilder i tidningen! Jag brukar också köpa inredningstidningar när jag är utomlands, alltid lika roligt!

    Trevlig kväll!
    Kram Marie

    SvaraRadera

Tack snälla du för att du tar dig tid att skriva en rad.