måndag 5 april 2010

Igår härlig vår, idag snöslask

Igår hade jag inte med kameran ute, hade fullt upp med att röja o greja i trädgården.
Jag var ute för en liten stund sedan o fotade lite efter att det slutat att snöa.
Har satt fast hönsnät på delar av en gammal konserveringsapparat jag fått av mormor
En mörk bild av min lilla blomstege, men vädret är vad det är. Här har jag bl.a. mina härliga rostiga saker (Inspirerad av Lotten, hon har så mycket fint) Ser ni vinstället till höger, det är så rostigt o vackert, men jag vet inte än vad jag ska göra med det, får fundera, ni kanske har någon bra ide

Krukan på bordet utanför dörren med nyfallen snö

Loppisfynden från gårdagen.
En underbar tung handmålad skål med vacker ros o insekter,
Härliga monockelglasögon,
Ett vackert gammalt fotoalbum,
en söt liten sockerskål för en krona,
och underbara efterrättskålar endast en krona stycket, de är svart rökfärgade och har en svart liten fot.
Hur är aprilvädret hos er?
Hoppas det är bättre än här.
Imorgon är det vardag igen, men bara några dagar kvar tills jag far till Barcelona.
Sköt om er alla
Annelie

5 kommentarer:

  1. Tack för bloggbesöket och kommentaren!
    Du har ett härligt, vackert och ombonat hus både ute och inne!
    Helt otroliga loppisfynd och gratis, kan man väl säga?!!!

    Ha en skön vecka!

    SvaraRadera
  2. Hallojsan!

    så mycket fint du har ute i trädgården!

    jag skulle vilja fylla ditt rostiga vinställ med mindre. mossiga krukor..skulle bli fint tror jag!!

    ha det gott!
    kram Sanne!!

    SvaraRadera
  3. Hej
    Tack för titten,ja nu är det stora skiftningar i vädret,här har det snöat idag,fy....
    Kram o ha en trevlig kväll.
    ninni

    SvaraRadera
  4. Halloj.
    Åh,så fint du har det utanför dörren.
    Är också helt betagen i rost,och du jag ju en diger samling.Ser så fint ut.
    Och du,vilka söta fynd du gjort.
    Länge sen jag gjorde några sådana fina fynd,har typ,inte gjort ett enda på länge.
    Må så gott
    Kram Anette

    SvaraRadera
  5. Vart en hemskt grå dag idag.. Fy!!
    Hoppas resten av veckan blir lite bättre än så här. Vi behöver ju solen alla nu..
    Vad fint du har det utanför. Å Lotten är så duktig! Håller med..

    Kram Mia

    SvaraRadera

Tack snälla du för att du tar dig tid att skriva en rad.