måndag 19 april 2010

Änglar i min trädgård

Hittade en hästvagnssits ( eller vad det nu heter) på en loppis förra hösten, lagom för två.
Den är ganska låg så jag får filura ut något sätt att förhöja den lite, men visst är den charmig.
Har varit hemma med en febrig son idag så jag smet ut en runda o fotade lite i trädgården.
Jag har en hel del änglar här o var in my garden, gillar änglar.
Så för att väga upp det hela lite hittade jag denna läckra fylliga dam hos en lokal konstnär för något år sedan. Hon svävar högt uppe bland träden (sitter fast i ett armeringsjärn)
Snacka om att bejaka sin kvinnlighet, jag gillar henne skarpt.
Mitt rostiga härlig fågelbad har fått en liten ängel som sällskap. Rhodendenronen i bakgrunden har jag ropat in på en växtauktion i trädgårdsamatörerna här i skaraborg.
En av medlemmarna har drivit upp den från frö och den har de ljuvaste ljusrosa knopparna som sen blir vackra vita blommor, kallar den Valter efter han som drivit upp den.

Sparade lite detaljer från symaskinen som jag slaktade o gjorde bord av, de delarna har jag placerat ut lite här o där, och nu har de fått en läcker rostig patina, snyggt sen när det blir grönt runt om.

Kramisar på er alla
Annelie

7 kommentarer:

  1. Gomorron!!!!Vad fint med änglar lite överallt i din trädgård.Älskar änglar.Hoppas att sonen kryar på sig snabbt.Fina bilder.Önskar dej en skön tisdag Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  2. Godmorgon!
    Åh så mycket speciella saker du har i din trädgård..... Underbara bilder!
    Ha en fin Dag!
    Kram Kathrine

    SvaraRadera
  3. Underbara ting i din trädgård! Gillar skarp din hästvagnsits!

    Kram Mimmi

    SvaraRadera
  4. hei på deg.
    såå vakkert i din hage,
    nydelige engler du har,
    deilig nå som vi kan være ute ,
    nydelig benk i hagen du fant,
    ha en flott dag,
    klem fra sylvia

    SvaraRadera
  5. Hej
    Härliga bilder från trädgården.
    Kram o ha en fin dag.
    ninni

    SvaraRadera
  6. Hallojsan!

    ja här har du en som är svag för änglar såå jag jublar idag när jag ser hur fint du har det i din trädgård..den fylliga damen var precis lika charmig hon!!

    Ha det gottis!!

    kram Sanne!

    SvaraRadera
  7. Enchanting and charming stuff in your garden Annelie!!! Love angels...a positive presence is always welcome!!!
    Enjoy you beautiful garden!
    Happy new day!
    Vale

    SvaraRadera

Tack snälla du för att du tar dig tid att skriva en rad.