lördag 3 april 2010

Spegelmålning o härligt solsken

I fönstret har april o 4 flyttat in

Jag har i flera veckor gått o tittat på denna spegel o funderat på om jag inte skulle måla den vit, likaså lampetterna, och igår tog jag fram penseln.
Ovan har ni före bilden
Voila spegel o lampetter målade, o nya lamsskärmar ihopsnodda av linnetyg o band.
Jag tycker att det blev så mycket lugnare o harmoniskare på skänken nu.

En ny madonna har flyttat in under glaskupan i köket, har köpt henne på tradera, hon är så söt.

Ni glömmer väl inte att vara med i min utlottning.

Nu ska jag ta fram stavarna o ta en promennad i det härliga solskenet, sen blir det påsklunch för familjen hemma hos mamma o pappa.
Ha en härlig påskafton i det vackra vädret
Kramar
Annelie

11 kommentarer:

  1. Hej Annelie, det blev såå bra när du målade med den vackra färgen, det blir alltid fint med vitt.
    Glad Påsk och kramar i massor/Ingela.

    SvaraRadera
  2. Vad fint du har det!!!Spegeln blev ju kanonbra.Önskar dej en Glad Påsk vännen Mys och njut vännen.Påskkramar Rita ♥

    SvaraRadera
  3. Åh så fina saker du visar och spegeln är ju underbar!
    Ha en fortsatt fin påskhelg!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  4. Visst blev det bra!! Jag har inte ångrat en enda sak som jag målat om till vitt.
    Såå fint där under glaskupan också.
    Fortsatt trevlig påskhelg!
    Kram Margareta

    SvaraRadera
  5. spegeln blev jättefin vit. Sådär går jag också och klurar innan jag sätter fart med penslen, tror det är bra att man får tänka lite först för jag har aldrig ångrat något jag målat. Vitt brukar ju vara ett säkert kort :-)

    Härligt fönster med månaden i stenciler hängandes, så fint! Glad påsk på dig. Kramis Paula

    SvaraRadera
  6. Jag håller med dig..så mycket finare och lungnare intryck! Vit färg är magi!

    Ha det gott! Kramis Sanne..

    SvaraRadera
  7. Håller med om att det blev finare i vitt.

    Ha det gott i påsken/Mimmi

    SvaraRadera
  8. Det där blev skillnad!!
    Väldigt snyggt.
    Fint med linneskärmarna också.

    Önskar dig en fortsatt mysig helg.
    Nu ska jag kolla in din utlottning=))

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  9. Mmmm.. det vart nog bättre med lite vitt färg. vad du pysslar. Hoppas solen tittar fram hos dig med kram sari

    SvaraRadera
  10. Very Nice Blog :)
    Laboratorio Delle Fate

    SvaraRadera

Tack snälla du för att du tar dig tid att skriva en rad.