fredag 26 februari 2010

Jag har gjort mig lite vår

I brist på våren ute så får man göra sig lite inne, det har jag iallafall gjort.
Här några Hortensior med sina underbara blomklasar (love).
De får husera på vårt matbord i vardagsrummet
En madonna som står i en fågelbur, som ni vet gillar jag både madonnor och fågelburar, så varför inte kombinera.
Har lite ideer om vad hon ska få som sällskap.
Nu står hon där så ensam bara en liten fågel ovanför som tittar in.
Kommer kanske på bild så småningom.

Lite pårlhyacinter i silverskål på villovägar, det var svårt att hitta bra ljus att fota i idag.
Så jag ställde skålen på en av karmstolarna i vardagsrummet.
Hittade dem på auktion för några år sedan och de har redan bytt klädsel några gånger, men jag gillar det de har på sig nu , rosor så klart.
Nu kom sonen hem från handbollsträningen så då är det dags för filmtajm med mys
Ha en lugn och fin fredagskväll
Myskram
Annelie

4 kommentarer:

  1. Så mycket fint hos dig Annelie, har lagt mig som följare så att jag inte tappar bort dig!!
    Gillar den där silverskålen på fot, så fiiiiin!! Vill ha;o)
    Trevlig Helg!!

    Kram Kram Malin

    SvaraRadera
  2. hei.
    å nydelige vår blomster å stemning.
    hortensia er så vakker.
    klem fra sylvia

    SvaraRadera
  3. Mmm... Vad passar bättre en ta in våren iväntan på att snön ska smälta. Önskar dig en härlig helg kram sari

    SvaraRadera
  4. Åh så underbara bilder!
    Önskar dej en underbar helg!
    kram kathrine

    SvaraRadera

Tack snälla du för att du tar dig tid att skriva en rad.