onsdag 17 februari 2010

Vackraste pläden och favoritros

I våras var jag på en jätteloppis i grannkommunen, jag rotade i textilierna och till min lycka fick jag syn på denna gamla handquiltade pläd/överkast. Hjärtat gjorde många volter när jag fick fram den (Alla ni loppisbesökare vet hur det känns när man gör ett riktigt FYND) , underbar var den i vackra tyger många med rosor som ni ser på bilden. Efter tvätt hemma har den fått sin plats i en gammal barnsäng som står framför vår säng. Där får den sällskap med några kuddar och en massa inredningstidningar o böcker.

Här syns den lite närmare, är den inte underbar. Varm och skön är den också, jag är nog lite förälskad tror jag.

Till sist lite trädgårdströst för oss nordbor som längtar bort från all snö.
Ena av mina favoritrosor i trädgården, hon heter Amelia.
Visst är hon vacker.
Kramar
Annelie

1 kommentar:

  1. hei.
    å så heldig du er som fant dette teppe,
    nydelig,ja jeg kjenner følelsen når vi finner noe vakkert på loppis,hjerte hopper ja..
    herlige bilder.
    nsker deg en herlig kveld.
    klem fra sylvia

    SvaraRadera

Tack snälla du för att du tar dig tid att skriva en rad.