måndag 15 februari 2010

Gamla fönster

Jag gillar gamla avskavda vackra fönsterbågar. Frågade en dag i våras min mormor om hon hade några gamla fönster som stod och skräpade, och ett efter ett har de fått flytta in hos oss.
Detta sitter mellan kök och hall över ett litet skåp, jag tycker det blev en så fin och öppen avskärmning i den stora öppningen
Här ser ni fönstret från hallen, har fler fönster så det blir en fortsättning nedanför detta

Här ett litet sött fönster som fått krokar och pynt. Detta bor i vår hall.


I sonens rum sitter att annat som också fått krokar, och på dem har han hängt upp sin samling med "kepor" och en gammal svart hatt, några medaljer och diplom. Till min glädje gillar han samma stil som sin mamma.
Jag är ledig idag och jag och barnen ska iväg och bowla (de har ju sportlov denna vecka)
Kramar
Annelie


2 kommentarer:

  1. fin blogg :D<3
    ellen dellen ;D

    SvaraRadera
  2. hei igjen.
    ååå så vakre vindu du har pyntet med,er på utkikk etter sånne jeg å,har et som jeg har laget ramme til mange gamle bilder av,
    nydelig det ble hos deg.
    kjekt når barna liker samme stil,
    klem fra sylvia

    SvaraRadera

Tack snälla du för att du tar dig tid att skriva en rad.