tisdag 12 juli 2011

Trädgårdsrunda hos mig

Hej på er därute i sommaren, mannen har fixat min laptop så jag kommer ut på nätet igen.
Nu har jag lite att ta igen, många att kika in till.

Idag tar jag er med på en liten tur i min trädgård, märkte ni att jag "sa" min - det är verkligen min trädgård för jag har planterat varenda växt,träd,buske ros, som finns i den och jag njuter när jag tar en walk in the garden.


Några blå skönheter som blommar idag,
martorn - rysk och alp, mjölkklocka och en blå klematis som jag inte minns namnet på

En liten kavalkad av mina rosor,
i Rosor och Spetsars trädgård
Ni kanske förstår att Rosor tillhör mina favoriter


Härliga randiga och tvåfärgade skönheter


Hoppas ni har tid att njuta av allt det vackra som finns runt omkring oss i naturen.
För nu är det underbart ute

Kramar till er som tar er tid att kika in här hos mig
Annelie

13 kommentarer:

  1. Ohh vad mycket fina blommor,förstår att du är nöjd med din trädgård
    Ha en riktigt bra dag

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Du har ju en rosenträdgård.....
    Sååå vackert.Den ena blomman vackrare än den andra.
    Njuta ska man nog göra nu av all blomning,vackrare än så här blir det knappast.

    Ha det så bra!
    Kram Margareta

    SvaraRadera
  3. Så jätte fint från din trädgård.
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  4. Men jisses!
    Du måste ha dom grönaste fingrar!
    Kan tänka mig att du lagt ner massor med tid på ditt paradis=))
    Fina bilder.

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  5. Du borde ju ha en visningsträdgård hemma hos dig!
    Så vackra blommor och rosor, förstår att du kallar den för din trädgård, har man gjort allt själv så har man all rätt till det. Ja gröna fingrar har du det må jag säga. Det måste ha gått åt många timmar för att få till så mycket vackert.
    Om du visste vad jag önskar att jag hade mer tid till min trädgård, finns det något mer avkopplande än att påta i trädgården, följa alla årstider och se de första knopparna på något man planterat.

    Kram Helen

    SvaraRadera
  6. Åh, vad mycket vackra blommor du har, rosor är ju en favvvo för mig också. Jag ska porva med lite fler sorter. Christina

    SvaraRadera
  7. Ååh så vackra trädgårdsbilder! Rosorna är underbara.
    Stor Kram Annelie ♥

    SvaraRadera
  8. Ohhh så mycket vackra blommor i din trädgård, underbara rosor!! Ha en toppendag. Kram P

    SvaraRadera
  9. Med risk för att bli tjatig - men du är fantastisk, du har gåvor som du skulle kunna göra till en affärsidé. Men kanske du njuter mer av din trädgård och ditt hem om du bara har det som en hobby. Fortsätt i alla fall att ha det underbart!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  10. Hej! så underbara bilder! gröna fingrar har du verkligen... denna årstiden är den bästa på hela året! ha en fin dag! kramiz Jessica

    SvaraRadera
  11. Underbara växter i din trädgård. Vilket jobb du har lagt ner. Önskar jag tyckte mer om trädgårdsarbete också. För en vacker trädgård är ju det första intrycket folk får när de kommer. Men vi håller på att byta fasad på huset i år så det ser ju ut som det gör. Får ta tag i trädgården nästa sommar istället.
    Kram Sonja.

    SvaraRadera
  12. I Love your BLOG!

    Thank you for the amazing photos!

    greatings from switzerland
    Jacqueline ♡

    http://jacquelineswhitehome.blogspot.com/

    SvaraRadera
  13. Åh, vad mångavackra blommor du har i din trädgård! Underbart, förstår att du njuter.
    Kram!

    SvaraRadera

Tack snälla du för att du tar dig tid att skriva en rad.