söndag 28 november 2010

En snöig 1:a advent

Hej på er, hur har ni det i all snön, här är det otroliga mängder som fallit, och vi har skottat och skottat, ja eller min man har väl gjort det om jag ska vara ärlig.
Men det är vackert med allt det vita mjuka
Jag har gjort mig 4 st adventshjärtan som fått ta plats efter florbilderna, först ut är nummer ett för 1:a advent
Och visst får man lite julkänskla när det är så juligt ute,
så några små silverkulor och en Noel-text har fått komma ur sina lådor

Madonnan i den stora fågelburen har fått lite stämnigsfulla ljusgrenar in till sig,
de var en gång långa och stod i en stor urna men så blev tonårsdottern i huset arg på sin mamma och grenarna blev kortare i hennes arga händer.
Men här pryder de sin plats tycker jag

Min vita amaryllis blommar så fint och en ny knopp är på väg.
Nu till en liten fundering, jag vet inte om jag ska behålla mina vita gardiner i köket eller sätta upp de röda i linne, mannen o sonen röstar på de röda , jag och dottern tycker det är fint med de vita.
Hur gör ni ?
Vita eller röda eller kanske linnefärgade vore snyggt......
Jag har det så lyxigt - har 2 lediga dagar framför mig - så skönt
Ta det nu försiktigt därute i det hala och kalla
Varma Kramar
Annelie
Ps: Du glömmer väl inte att vara med i min adventsutlottning.

9 kommentarer:

  1. Så mysigt du har det. Madonnan med ljusslingan är supersnygg.Känner igen det där med tonårsdotter...*fniss* men som tur är så växer dom.
    Jag byter till "riktiga" julgardiner lite längre fram, med favorittomtarna på. Och så kommer lite annat rött fram. Jag skulle nog gärna haft linnefärgade, enfärgade annars...
    Tänkte fixa en mindre gran till uterummet och en adventsgran inne, men jag kan inte ta mig ut och plocka nån... det tar emot att köpa när hela backen backen huset är full med gran i olika stadier. Kallar den för min julgransuppfödning...
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  2. Jag säger som Elsamarianne:så mysigt du har det!
    Hjärtat gillar jag riktigt mycket.Madonnan har det fint i sin bur och kan stå där och titta ut över den fina amaryllisen.
    Ja,det där med gardiner kan vara svårt.Här får de vita vara kvar.Tycker det är snyggast just nu.

    Ha en fin kväll!
    Kram Margareta

    SvaraRadera
  3. Hej, vilket fint adventshjärta du gjort! Ser riktigt mysigt ut hos dig! Här var hela familjen eniga om att den röda julgardinen skulle upp i köksfönstret! Det fick jag absolut inte ändra på :))
    Här har vi fått massor med snö också och det är nog mest maken som sköter snöskottningen :))
    Ha det gott!
    Kram Margot

    SvaraRadera
  4. så koselige bilder.... nydelig hjerte..

    og så heldig dere er som har snø...vil også ha...

    Nyt søndagen og ha en fin uke..

    klemmer

    SvaraRadera
  5. Hej!!
    Jag röstar på linnegardiner;o)
    Så fint till Jul!!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  6. Så fint med ljusslingan i fågelburen! Jag har vita gardiner men har satt upp ligonslingor i bågar som dekoration. Ska bli kul att höra vad du valde...
    Kram Pia

    SvaraRadera
  7. Åhh s¨å mysigt och stämningsfullt du har det!!!!
    Så härligt med bslysning inne i buren!
    hoppas du får en fin vecka!
    kram Kathrine

    SvaraRadera
  8. Hej!

    Mm så mysigt här var!
    Oj! har din amaryllis redan slagit ut.. Fin den är..

    [mina droppar är köpta på blomsterlandet, tror det var 12 st för 50 kr]

    Kram på dig! Och ha en fin start på veckan du med..

    Mia

    SvaraRadera
  9. Hej på dej! Om jag bara hade råd (och passliga fönster/gardinfunderingar) skulle jag välja linnefärg. Har någon gång haft röda garniner i köket, och det var riktigt mysigt. Men, det var då det! Får se vilka gardiner kommer upp hos er!!!

    Kramisar!

    SvaraRadera

Tack snälla du för att du tar dig tid att skriva en rad.