fredag 19 november 2010

En sifon

God morgon mina vänner, här snöar det så smått utanför mitt fönster.
Och jag är så där nöjd o glad ( inte för att det snöar) utan så som man kan bli när man länge väntat och önskat något och till slut fått tag på det
Ja äntligen har jag hittat en sifon, som jag så länge suktat efter .
I veckan for jag iväg till Hjo, där Marie var så gullig och öppnade sin lilla butik så jag kunde köpa denna vackra sak

Se så fint det blev med lite färg här på köksskänken

Jag tycker det är så snyggt med denna turkosa färg mot det vita, beigea o gråa och gammalt trä

Ska alldeles strax ge mig iväg till jobbet och efter det så är det tänkt att vi ska ut på stan för att kika på " Stad i ljus"
Skövde blir en vacker ljusstad för en helg och det brukar vara så mycket vackert att se, en del blir kvar som juldekorationer och förgyllerstaden framöver
Får se om jag kan ta några foton o visa er
Önskar er en lugn och skön helg
Varma Kramar
Annelie

8 kommentarer:

  1. Godmiddag!
    Åh så fint du har det!!!!
    Och denna sifonen prydde verkligen sin plats!
    ha en fin helg!
    Kram kathrine

    SvaraRadera
  2. Så du har varit hos Marie och handlat... :) Hon har ju så jättemycket fint. Jag var där i somras när hon öppnade men sedan har jag inte varit någon mer gång, för det är ju lite långt iväg...
    Sifonen blev jättefin där hemma hos dig, det är ju så kul att fixa i ordning när man har något nytt...
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  3. Förstår att du är glad Annelie! Älskar också den där turkosa färgen. Hittade en gammal bucklig kopparbunke i Danmark, som är helt turkosspräcklig av patina. Så vacker! Den skall jag plantera hyacinter i. Ha en fortsatt mysig fredag!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  4. Så roligt när man hittar det som länge önskat sig.Sifonen blev så fin där på skänken.
    Så härligt att få komma in till Maries butik!!
    Jag längtar dit igen.
    Mysigt låter det med stad i ljus.

    Hoppas du får en bra dag!
    kram Margareta

    SvaraRadera
  5. hei,
    så nydelig den er der den står,
    er topp når en får noe en har lengtet etter en stund,
    fine bilder,
    ønsker deg en nydelig helg,
    klem fra sylvia

    SvaraRadera
  6. Så fint at du endelig fant en siffon... nydelige bilder...

    kos deg masse på byen..
    ønsker deg en fin helg

    klemmer =))

    SvaraRadera
  7. Sifonen blev pricken över i på din skänk. Visst är det härlig när man hittar en färg som man gillar. Den turkosa är ju så fin.
    Ska till Skövde nästa vecka men tyvärr på förmiddagen så jag missar den vackra ljussättningen. Men det är kul att gå i affärer. Får ta en tur till Edvins Corner där jag suktar efter fårskinn. Har du sett dom?
    Ha en skön helg
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  8. Hej
    Vad kul att du äntligen fick tag på en..
    Jag har några st och säljer en del av dem oxå..
    Den passade utmärkt där på skänken...
    ha en mysig helg själv bär det av till göteborg
    kram
    sandra

    SvaraRadera

Tack snälla du för att du tar dig tid att skriva en rad.