söndag 13 juni 2010

Läckra spiror

Nu har äntligen rosorna börjat blomma i vår trädgård och jag hann fota denna kanadensiska skönhet innan regnet öste ner igen .
Jag älskar att nypa av rosor o gå o nosa på dem eller att lägga flera olika vackra rosor i en glasskål, det doftar helt ljuvligt.
Jag har faktisk hunnit med flera loppisar i helgen trots att jag jobbat, detta lilla halva slagbord hittade jag på en härlig gårdsloppis idag.
Det gör inte så mycket att det fattas en bordsskiva på ena sidan, jag tänkte ändå ställa det mot väggen med skivan ner.
Ser ni vilken härlig grön färg det kom fram under den smutsiga vita plastiga färgen som satt överst. Tror jag ska behålla den färgen.
Kul var det också att träffa en tjej som jag gick en utbildning ihop med för sisådär 20 år sedan, att hon sen är mamma till en härligt inspirerande bloggare är ju ganska häftigt.
Jag hade en halvtimma på mig på loppisen i lördags innan det var dags att åka till jobbet, men jag hann med ett fynd, o vilket fynd sen.
Något som jag velat ha länge.
Här syns en vacker detalj av detta härliga fynd
Och dessa läckra spiror sitter också på fyndet
(golvet ni ser är carportens)
Visar hela fyndet en annan dag när det är på sin rätta plats.
Ramlade på de här underbara clogsen när Ellen skulle köpa nya ballerinaskor, det fanns 2 par kvar o i min storlek.
De är jättesköna o söta också tycker jag.
Jag har varit utan data i helgen o visst är det otäckt vad man saknar denna maskin när man inte har tillgång till den.
Ta hand om er alla härliga där ute
Kramar
Annelie

6 kommentarer:

  1. Men du vilka fynd! Slagbordet kommer att bli så snyggt i den gröna färgen. Jag har helt snöat in på att måla i dimmiga gröna och turkosa nyanser.. Och detaljerna som du visar ser ju mycket lockande ut. Blir spännande att se.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Vilka fina fynd du gjort i helgen.Spännande att få se fortsättningen.Och vilka underbara rosor du har.Ser gammeldags ut.
    Jag har vita liknande tofflor och jag gillar dom mycket.Hoppas man kan slita sig lite från gummistövlarna nu till veckan.

    Ha en fin solig vecka!
    Kram Margareta

    SvaraRadera
  3. Herlig rose du har da...

    jammen er det kommet langt hos dere...

    og for et funn da.. det halve bordet var nydelig..

    skjønne sko =)

    Klem

    SvaraRadera
  4. Åh så mycket fina saker du fyndat i helgen....
    Bordet var så läckert!
    Ja tänk vad man kan hitta!!!!!!
    Hoppas du får en ny fin vecka!
    Kram Kathrine

    SvaraRadera
  5. Mmmm! Slagbordet var ett riktigt fynd!
    Och med färgen som ett plus!

    Må så gott/
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  6. Hej!

    Vilket underbart bord!!!! Hörde allt av mamma att ni hade träffat på varandra, kul! Hon hade allt med en hel del fynd hem till mig också.

    Underbar ros!

    Ha en bra vecka!
    Kram Marie

    SvaraRadera

Tack snälla du för att du tar dig tid att skriva en rad.