söndag 9 januari 2011

Nummerskylt och "glasburar"

Hej kära vänner,
hemma igen efter 3 halkiga dagar i Torslanda med omnejd och en massa handbollsmatcher
avklarade för sonen. Nästan lite tomt efter en cup men som lite avvänjning var det 2 seriematcher på programmet idag.
Ser ni den läckra lilla skylten på bilden - ett traderafynd, regskylt från Finland
Gillar att den är röd och lite lagom stor.
Vet inte vad det är med bokstäver och siffror, men jag gillar det i alla former

Sen var det glasburarna, ja inte burar då för detta är ett gammalt akvarium som jag haft ett tag men sonen ville ha det i sitt rum tidigare , nu har han tröttnat på det.
Slängde i den lilla globen en kotte och några hyacinter så länge för jag vil lgärna ha det framme.
Behöver ha några lediga dagar nu så jag kan fixa till det, för jag vill gärna göra lite ändringar här hemma nu när julen plockats bort

I min lilla "glasbur" ser det ut så här för tillfället, under julen var det fyllt med små julkulor.

Jag blir så varm i hjärtat när jag läser era gulliga kommentarer och kul att ha följare som vill läsa mina blogginlägg, Med andra ord
Tack till er som tittar in
Ha nu en skön söndagskväll
Själv ska jag kika in i bloggvärlden en stund
Kramar
Annelie





15 kommentarer:

  1. Åhh vilken fin regskylt!!!!!
    Och annat smått och gott från dej!
    Kram Kathrine

    SvaraRadera
  2. Vilket härligt inlägg med mycket smått och gott .Bara så fint.ha en skön kväll.Varm kram Rita ♥

    SvaraRadera
  3. Jättefin skylt.
    Och burarna också.
    Ha en trevlig söndagkväll, du med...
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  4. Burarna, så fina!
    Nu kommer du få mig att börja leta gamla akvarium=))
    Skylten är guld!

    Vill göra om det mesta som alltid den här tiden, måste vara att det känns som en nystart efter nyårsafton.

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  5. hALLOJSAN!

    MEN så länge sedan det var jag hälsade på här då! Jag har massor att läsa igen!!

    Så fint du har gjort i akvariumet!..

    Ha det gott! Kramis Sanne!!

    SvaraRadera
  6. Du har SÅ mycket fint! Roligt att titta in hos dig!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  7. så stilig skilt da.. likte også fargen på den...

    kikker stadig etter fine skilter..men har ikke funnet noen enda... men de dukker nok opp..


    Ønsker deg en fin uke 0))

    klemmer

    SvaraRadera
  8. Jaha, skall man nu behöva åka till Sverige för att hitta fiska regskyltar? ;) Jag tror det har varit en registerplåt på en traktor, eller moped, men superfin är den. Nu måste jag i min tur på Finlands" "trader"sidor och se vad de har för plåtar...

    Hoppas den nya veckan blir fin för dig!

    Kramar!!!
    -Pia-

    SvaraRadera
  9. Den skylten var såå fin.Lite ovanligt för mig iallafall med röd text.
    Fina "burar" du har. Tänk vad mycket man kan använda dom till. Allt blir så fint där genom glaset.

    Ha nu en bra ny vecka!
    Kram Margareta

    SvaraRadera
  10. Så fin "glasbur"
    Med vackra saker i.
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  11. Hej Hopp!
    Underbar skylt, vill ha;o)

    Kram Malin

    SvaraRadera
  12. Ja, visst är det läckert med bokstäver och ord. Jag gillar dina "skrivmaskinsknappar" i akvariet och ditt månadsfönster i förra inlägget är som vanligt så trevligt.

    Önskar dig ett gott nytt år och tackar för titten hos mig!

    Varma hälsningar,
    Helena

    SvaraRadera
  13. Hej..

    Oo vilken häftig udda skylt !

    Och va kul å se dig på bild!

    Ha det fint !

    Kram Mia

    SvaraRadera
  14. Hej!
    Vilken gullig liten skylt du har hittat!
    Stor Kram Annelie ♥

    SvaraRadera
  15. den skylten påminner om min skylt... :) Fast min var från USA...Ja jag gillar dom också, och bokstäver och siffror... Siffrorna gillar jag bäst om de är på plussidan :))
    Kram
    Marie

    SvaraRadera

Tack snälla du för att du tar dig tid att skriva en rad.