söndag 5 december 2010

Redan 2:a advent

Hej mina vänner, tiden bara rusar iväg redan 2:a advent.
Min vecka har varit full av arbete och många aktiviteter på kvällarna.
Jag tycker egentligen inte om när det blir för mycket på en vecka
så lite stress har smugit sig på
Våran Ellen blev fjortis i fredags och idag har vi firat henne ordentligt med glass i stora lass och en underbart god jordnötskaka som är så enkel att baka
ta bara
3 koppar mjöl
3 koppar socker
3 ägg
detta blandas med en gaffel
smält 130 gram smör och rör i, häll smeten i en pajform och strö över salta jordnötter
in i ugnen 175 grader i cirka 25 minuter tills den fått färg
Servera med vispad grädde
December i månadsfönstret och andra adventshjärtat + min gamla lur

Sen har jag hittat hyacinter( konstgjorda) jag tål tyvärr inte riktiga så det är bra att det finns så fina konstgjorda som ser verkliga ut som jag kan njuta av

Nu ska jag krypa upp i soffhörnan och bara koppla av
Kramisar
Annelie

5 kommentarer:

  1. Å, du har så mange fine ting! Jeg vil ønske deg en fortsatt fin førjulstid.

    SvaraRadera
  2. Hoppaas att veckan som stundar om möjligt kan bli lite lugnare.
    Månadsfönstret är ju fint och färdigt.Och soffhörnan ser så mysig ut.
    och kakan måste man nog prova.Den låter väldigt god.Jag gillar allt som är sött och gott och salt.....

    Hoppas din vecka blir en bra vecka!
    kram margareta

    SvaraRadera
  3. Visst är det konstigt hur tiden ibland bara rusar iväg?
    Hoppas att du får det lugnare nu=))

    Smart med Hyacinterna.
    Då kan man ju njuta ändå.

    Mys på nu=))
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  4. Ååh, så fint du har det!
    Jag skall också krypa upp i soffan för att titta på självständighetsmotagningen hos vår presidet Tarja Halonen!

    Ha en mysig vecka!

    SvaraRadera
  5. Hej Annelie!
    När det har blivit andra advent,så tycker jag att sen svishar det bara till och sen är det jul.Känner mej också lite stressad.
    Fina konstgjorda hyacinter du hittat,och det så inbjudande ut i din fina soffhörna.
    Kram Anette

    SvaraRadera

Tack snälla du för att du tar dig tid att skriva en rad.